söndag 5 december 2010

Tur eller skicklighet

När det kommer till spel och tävlingar, så är jag ingen vinnare. Men att finna saker på loppis, har jag nog näsa för. Om det sedan är tur eller skicklighet...ja det står väl skrivet i stjärnorna!

Igår begav vi oss iväg för att utforska två nya loppisställen ute på landet som vi hade fått nys på. Och jag blev inte besviken :o) Det ena var i en stor iskall lada med prylar från golv till tak. Hade det nu inte varit så förbaskat kallt så kan jag lova er att jag hade stannat där i flera timmar. Där fanns ALLT!!


Jag har länge gått och kikat in mig på en Jesustavla från inredningsbutikerna. Men 'den som väntar på nåt gott...' Nere på golvet inne i ett hörn, bakom en massa gamla tavlor lyckades jag nosa mig fram till den här. Ååååh lyckliga jag!! :o) Och med en make som är suverän på att förhandla, blev den min för 50:-.






Väl hemma igen var jag snabb om att göra om på tavelhyllan ovanför soffan. Och så här blev det!

Vad gör väl det att jag inte vinner nångång...när jag har tur i både loppisfynd och kärlek

                Snöflingskramar
                        Ulrika

5 kommentarer:

josse sa...

Va roligt med nya loppisställen o kul att du hittade tavlan!
Jag tycker att vi ska boka in fler danska loppisturer ihop, för de svenska har jag nästan tröttnat på... Eller så är det så att jag måste hitta nya ställen!

Du har helt klart dragit flera vinstlotter!
Tur i både kärlek å loppisfynd.
Å två fina flickor dessutom!!!

Många kramar!

Norregård sa...

Gissa om jag skulle vilja besöka dina ställen....
Lyckliga du, du har ju både tur & sinne för det vackra;o)

Kram Malin

Cajsas Faster sa...

Så fint det blev på hyllan. Grattis till din tur och lycka!
ha en bra start på veckan. Kram Marie

Mjuka sa...

Ljuvlig!!
Kramar Malin

Vintage House sa...

hej
den var verklige superfin, kan tänkta mig att det var ett superställe..
Ni har så mycket fina loppisar i Danmark...
Ha det så himla gott!
kram
sandra