lördag 18 december 2010

Julpyssel

Nu känner jag att jag har läget under kontroll och har t o m hunnit pyssla lite så här i sista minuten. Bl a gjorde jag en kranshängare av linnetyg med texten God Jul och hängde upp en buxbomskrans på skåpet i matrummet. Tipset fick jag i senaste numret av Drömhem & Trädgård.





Min favorithörna till vänster om skåpet är snart ett minne blott då julgranen ska få ta plats där imorgon. Det blir till att installera sig någon annanstans med böcker, tidningar och virkprojekt.


Delarna till den här julstrumpan klippte jag nog ut för två år sedan....ja, ibland tar det lite tid även för en sömmerska ;o)  Men nu hänger den i alla fall i vårt sovrum och kanske hittar vi något trevligt i den på julaftonsmorgon.



Jag hoppas inte att ni stressar allt för mycket där ute, utan njuter tiden också. Ha en skön 4:e Advent!

              Puss o kram

8 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Hej. Så¨fint du gjort. Strumpan är jättegullig. Hoppas du hittar ett extra gulligt paket till dej själv i den på julafton. Du får väl ge mannen, eller tomten, en vink...

Ha det så skönt du oxå¨. Imorgon klär vi också granen.
Kram Marie

Made in Persbo...Carina sa...

Hej,

Roligt att hitta till din fina blogg!
Julklänningen i förra inlägget var supervacker, och den härliga kransen i detta inlägg föll jag handlöst för också!

Kram, Carina

Norregård sa...

Hej!!!
Underbar krans!!!

Ha en mysig 4:e advent;o)
Kram Malin

josse sa...

Å nej, ska din myshörna få ge vika för granen... ;o) hi hi!
Då får du tid att längta efter din mysfåtölj! Å medan du gör det, passa på att njuta av granen som sprider ljus, mys å barrdoft!

Kram på dig vännen!

Helena sa...

Vilken fin blogg :-)Känner igen mig när du beskriver att det stod ditt namn på klänningen.För mig brukar det vara så att fina saker 'talar'till mig o vips har det följt med hem ha ha
Kram från mig!

Tina sa...

Superfin krans!
En sån härlig julstämning du skapat där hemma.
Jag känner mig också ganska lugn med allt inför julen, lite märklig känsla o hoppas den håller i sig..

Kram o trevlig fjärde advent, Tina

LOPPISLIV sa...

Underbar krans!! Och supersöt julstrumpa du har sytt, så duktig du är. Ja visst är det så att när granen kommer in är det liksom jul på riktigt. Ha nu en mysig 4:e advent med julgodisbak. Kraaaam P (Jaa jag går här i mysbyxor och myser idag också...hihii)

Marie sa...

Ljuvligt fin krans och klänningen i förra inlägget är helt underbar!!!!

Trevlig kväll!
Kram Marie