fredag 3 december 2010

Julbak

I tisdags satte svärmor och jag igång med storbak i köket. Lussekatterna var redan bakade, men nu gjorde vi klenäter och saffransskorpor. Fantastiskt gott luktar det i hela huset och så blir det en sådan härlig julstämning :o) Men om jag känner mig själv rätt så lär det bli ett par bak till innan jul. Lussekatterna går ju åt som smör här i huset.... 






De gamla syltburkarna köpte jag på en loppmarknad här på vägen i somras och nu står de i köksfönstret med blockljus i. Jag tänder de varje eftermiddag då det börjar skymma.

              Önskar Er en härlig helg!
                     
                                 Kram Ulrika

5 kommentarer:

bakom berget sa...

Åhh, vilken härlig stämning det. var här hos dig! Vilka fina burkar! Så himla fint med ljus i dom. Hoppas du får en härlig helg! Kram Åsa.
Ps. Om du tittar in till mig, så har jag en tävling på gång. Ds.

Birgitte sa...

Uh, kan næsten smage dem. ;-) Her skal den også stå på julebag i weekenden og jeg tror heller ikke de holder frem til jul. :-)
Ha´den fineste weekend/helg.
December kram
Birgitte.

josse sa...

Visst är det mysigt med julbak å massa tända ljus! Det vattnas i munnen!
Det blir nog julbak här på söndag. Imorgon blir det julmarknad :o) Hoppas jag säljer massor!

Trevlig helg vännen!

Kram

Cajsas Faster sa...

Mys!! Jag vill också att det ska lukta nybakat här.. får se om jag hinner få till nåt i helgen.
Så fint med ljus i dina burkar, stämning!!
Ha en skön helg. Kram Marie

Lisas torp sa...

Vilket härligt julbak du har haft och så många stämningfulla arrangemang dessutom! Riktigt fin stämning här hos dej!
Önskar dej en härlig helg!
Lisa