torsdag 23 december 2010

För både öga och gom

Till julen hör både nyttigt och onyttigt. Idag kokade jag knäcken och lyckades alldeles förträffligt med det ;o). Men något som blev mindre vällyckat var vörtbrödet. Först ville det inte jäsa, men jag chansade och satte in det i ugnen ändå......ups!....ut kom två små, mer än välbakade limpor med svart botten och stenhårda russin. Jag tror aldrig att jag har misslyckats med bak någongång, så detta anser jag vara ett nederlag. Fram för 'köpe-vörtbröd'!!

                                    Mycket nyttigt!


                                        Mindre nyttigt, men ack så mumsigt!

Medans snön yr utanför förbereder vi oss på besök från Sverige imorgon. Det blir and och flaeskesteg med allt som hör till, enligt dansk tradition. Det kommer att bli en härlig jul :o)

       Julkramar till Er alla!!

6 kommentarer:

bakom berget sa...

Ja visst kommer det att bli en härlig jul! Vi tillbringade några underbara dagar i er vackra huvudstad så vi har julhandlat och myst till 100%.
Men jädrans va snö ni har! Det har jag inte upplevt i Köpenhamn tidigare. Efter många om och men, kom vi hem. Man ska akta sig för att åka tåg i dessa tider! Oj oj!!
Nu önskar jag dig/er en fröjdefull och god jul!
Kram från Åsa.

josse sa...

Synd med vörtbrödet... Men det går ju som sagt att köpa!!!

Så fint du har lagt upp ditt godis!
Jag har också gjort en massa gott, det är sååå kul tycker jag :o)

Ha nu en underbar julhelg!!!
Julkramar från josse

Norregård sa...

God Jul Vännen!!

Varmaste Kramen Malin

Hanna sa...

så mycket fint du visar på din fina blog.
God Jul!
Kram
Hanna

Pernilla sa...

sv; Tack för tipset, ska gå in o kolla hennes blogg. Vad kul, jag har precis lagt upp bilder på lite julgodis! God Jul på dej! =)

Cajsas Faster sa...

Det ser gott ut hos dig. Hoppas ni får en skön helg med familjen och att tjejerna blir glada över sina julklappar!

God Jul! Många kramar till en kär bloggvän!

Marie