onsdag 1 december 2010

'Snön ligger vit på taken.....

...endast tomten....jaja, den där kan ni ju! Men där är nog lite mer snö än bara på taken just nu. Där är ju snö precis överallt och kanske jag tycker att det är mysigt i ett par veckor till. Men sedan får gärna våren komma, eller? Vi är inte vana vid att ha så mycket snö här nere i söder. Man blir ju livrädd och börjar tänka på klimatförändringar och himmel...tänk om vi får vinter året runt. Då vet jag en som flyttar söderut.

Kälken och granriset pryder sin plats vid ingången.


Mina stackars frostnupna och spruckna händer som inte alls tycker om den här kylan skulle nog tacka mig för lite varmare breddgrader. Men snö är vackert och när eftermiddagssolen får den att glittra som den gör just nu när jag kikar ut genom fönstret, så är det ändå härligt med vit vinter. Så; 'let it snow, let it snow, let it snow....

                Kramgoa' snökramisar

                 Ulrika

3 kommentarer:

Heidi sa...

Your little tree in the snow looks so beautiful It's suppose to get to below zero today....so cold!
You are so Beautiful I love your picture! Have a super day in the snow!

Cajsas Faster sa...

Hos dej har det ju tom börjat snöa på bloggen! Fint. Och vad fin kälken är !
Ha en bra kväll. Kram Marie

Norregård sa...

Hej!!
Jag håller med let it snow, det är så vackert!!!
Jag hade oxå snö på bloggen, men det var många som hade svårt att besöka mig....Det är så fint!!

Kram Malin