onsdag 22 december 2010

Så här dukar jag....

....till julafton! Med mormors 'Gröna Anna' och vin- och snapsglasen vi fick i bröllopspresent.






Bara två dagar kvar till den stora dagen som får barns ögon att tindra....ja, mina också för den delen. För visst är det härligt med jul och inte minst alla förberedelser inför jul. Visst kan det bli lite stressigt ibland, men jag kan känna att lugnet sprider sig här nu tillsammans med alla juliga dofter.

Det är tid att njuta och det hoppas jag att ni också gör.

       Varma kramar
   
                Ulrika

12 kommentarer:

Tina sa...

Jag är alldeles tokig i dukningar, så vacker du gjort!
Fint med det gröna och dukarna med text är jättetuffa till. Tänkte på det du skrev om glasen ni fått i bröllopspresent, jag har några kristallglas som jag fått av svärmor. Betyder mycket för mig när jag dukar..

Lugnet börjar infinna sig hos mig med, Kram på dig/Tina

Cajsas Faster sa...

Det ser fint ut. Jag gillar också att duka. Ikväll blir det tacobjudning med familjen.

Ha det skönt! Kram

Unknown sa...

Jag vill bara titta in hos dig och önska dig en riktigt fröjdefull jul! KRAM Petra, Romantiskahem

Norregård sa...

Så fint!!!

Härlig granjakt här under oxå;o)
Varmaste Julkramen till Dig!
Malin

LOPPISLIV sa...

Vilken underbar dukning Ulrika, så snyggt med de gröna till. Ser helt ljuvligt ut. Jättefin julgran också, snyggt med guld och vitt, passa på du för sen kommer ju åren då barnen har sitt pynt med i granen, vilket de såklart måste ha. Mina är stora nu så jag kan återigen klä granen lite som jag behagar :-)) Fin onsdag önskar jag dig. Kraaaaaam Paula

Birgitte sa...

Smukt :-)
Jeg sender dig det størte jule knus og ønsker dig og dine kære en rigtig glædelig jul.
Birgitte.

josse sa...

Så fint du har dukat!

Ha nu en helt fantastiskt skön jul tillsammans med dina nära å kära!

Hälsa så gott o njut av julens alla godsaker!

Stor kram!
josse

EvaBus sa...

God Jul Ulrika och njut av vårt fantastiska vinterlandskap, det blir så härligt tyst med all snön som bäddar in. Din dukning är som alltid super, min kommer att gå i vitt, zink o rött.
Kramisar

Helena sa...

Finns det nått kärare att duka med än ärvda saker blandat med egna favoriter.Mycke snygg din dukning i färgskalan oxå :-)

En riktigt God Jul önskar jag dig.
Kram från mig!

Marie sa...

Underbart vacker dukning, ljuvligt fina bilder!!!!

Önskar dig och din familj en riktigt GOD JUL!

Kram Marie

Tina sa...

Hej Ulrika,
vill gärna önska dig en riktigt
**GOD JUL!**

Så roligt att jag hittade din sida, kram Tina

Pernilla sa...

Otroligt fint)