torsdag 9 augusti 2012

SERIE: Drömprojekt, del 9


Vet ni?

Butiken är klar :o))))))))

Det är färdigtbyggt, möbler och varor är på plats, påsar har kommit...så som etiketter och visitkort. Men innan jag visar bilder från den, så vill jag ju ta det i tur och ordning.
'Åååååh...vad hon är jobbig' säger ni säkert nu. Fniss... jag vet ;o)

 Så håll till godo med det fantastiska golvet så länge. Jag vet inte vad ni tycker, men jag är helnöjd :)


Massivt furugolv på plats, 14cm-plankor.


Grundat + två lager vit golvfärg


Nu till det mest spännande, rutorna. Jag har alltid önskat mig ett rutigt golv någonstans, så i butiken fick det bli premiär för rutmålning.


Jag kan lova er att det behövdes en stor kopp kaffe. Efter första rutan sms:ade jag min man och undrade vem f-n det var som hade fått den här idén med rutigt golv...grrr!


Ljusgrå, S 2500-N


Färdig!!! :)

Här har också alla dörr- och fönsterfoder kommit på plats och målats och elektrikern är färdig med sitt arbete.
Nu hör ju till saken, att det där med rutmålning egentligen var så himla kul, så det kommer att bli samma golv i vår hall. Men det får bli mitt vinterprojekt!

Anledningen till att jag heller inte visar den färdiga butiken idag, är att vi ska ha stor trädgårdsfest på lördag med massor av folk och jag vet att många av de är jättenyfikna och ska få ett första kik 'på riktigt' och inte via bloggen. Men självklart ska jag visa den för er nästa vecka.
Och vad butiken ska heta? Det ska ni också få veta då :o)


Ta väl hand om varandra
och trevlig helg!!!

Ulrika




33 kommentarer:

lisashus sa...

Åh, så fin butiken blir och rutigt golv - så läckert! Men vilket jobb!!!:)

Ser fram emot att få se mera!
Ha en trevlig fest!
Kram
LIsa

Camilla/Rufft och Sött sa...

Åååååh, så fin fin fint!!!
Verkligen! Nu blir jag så nyfiken på att se resten också!
Och du, välkommen tillbaks till bloggvärlden!
Kram Camilla

(eddas) sa...

Så flink du har vært...gleder meg til å se ferdig resultat..
fin dag
klemklem

Sofia sa...

Men hjälp, så fint det blir!!!!
Golvet är verkligen precis som man vill ha det....
Ha det gott!
Kram Sofia

Home Bohemia sa...

Jättestort GRATTIS till din fina butik...den kommer att bli jättefin...det ser jag redan:):) Läckert med rutiga golv!! Vad duktiga ni är!!Ser fram emot nästa vecka! Ha en härlig fest!! Kram Maria

Torprosen sa...

Underbart! Vad vackert golvet blev..Lycka till med trädgårdsfesten/invigningsfesten!Kram Torprosen

Norregård sa...

Så fint!!!
Himmel är du klar....Jag har massor kvar, känns som att jag har kört fast lite:(( Måste ta ett ryck nu & köra på!!!
Ser fram emot massor av bilder från Dig & bli inspirerad:))

Kram på Dig!

Trädgården på Höjden... sa...

Du håller oss på halster minsann ;-)
Golvet blev superfint. Ska bli spännande att se hela färdiga butiken också.
Hoppas du har/har haft en härlig sommar och att du får bråda dagar i butiken :-) Blir det en webshop också?
Kram från Åsa

Anneli sa...

Blev ju jättesnyggt med rutorna!
Kan tro det var värt allt arbete.

Ska bli spännande att se mer av butiken..............
....och namnet............nyfiken, nyfiken...............

Lycka till!
Kram Anneli

josse sa...

Wiiiiiii!!! Shit va snyggt golvet blev!!!

Nu kryper det i mig av nyfikenhet ;o)
Ser fram emot slutresultatet!

Jag önskar er en underbar helg och en trevlig trädgårdsfest!

Massa kramar!!!

Hanna sa...

åh det blir jätte fint.
Kram
Hanna

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej igen!!!
Du kan verkligen hålla oss maximalt nyfikna!!!!!
Jag e super-nyfiken!!
Kramar
Annika

Malin`s Diner sa...

Hej,

Åh, så fint det blir. Vilket tålamod du måste haft med rutorna. Ser fram emot att se ALLT!

Vårt golv är linoljesåpat, och jag hoppas det blir mörkare med tiden. Hade gärna gjort det vitt, men Lars vägrar...

Visst ska jag visa bilder snart... Lite för mycket bröte överallt nu bara. Ska be Lars ta några bilder i helgen. Han har murat upp en jättefin disk av gamla murstenar från stugans tidigare mursten.

Klart vi ska göra reklam för varandras butiker. Hade varit kul om jag haft möjlighet att åka över och titta själv i höst. Hur ska du ha öppet?

Kram Malin

Helena sa...

Nämen åh vilken dröm som nu går i uppfyllelse för dig!Grattis till det rara du :-)Jag vill så gärna se påsar o ja alltihopa jättenyfiken är jag nu :-)
KRAM från mig!

Elna sa...

Det ser helt underbart ut!!!

Kram
Elna

Cajsas Faster sa...

GRATTIS!!!!
Äntligen! Ska bli kul att se mer!
Trevlig helg, Kram

LOTTAS HOME sa...

Hej,roligt att du är tillbax!
Nu är vi såååå nyfikna,hi, hi.
Golvet är ju fantastiskt, grattis och lycka till!
Kram Lotta

Johanna sa...

Åh vad jag vill se butiken!!:) Och jag hoppas att jag någon gång kan komma till butiken också:) Suuupersnyggt golv!!

Ha en fin kväll,

Kram Johanna

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Så kul att du är tillbaka i bloggvärlden igen! Du är efterlängtad!! Så fiiiint det blir i butiken! Jag ser fram emot att få se den i färdigt skick och förstås också att ses igen vid tillfälle!!

Förstår att Stockholmsturen måste varit lyckad! Vi var väldigt nära Helsingör i förra veckan på vår minitur i Danmark (Hornbaek och Gilleleje, Köpenhamn), tänkte på er när jag såg "Helsingör" skyltar. Men vi hann aldrig Helingör då det var många stopp ändå på 2 dagars tur. Gilleleje-vilket ställe! Så god fisk och så fin hamn!

Har just kommit hem från mysig minivistelse i Stockholm med lilleman hos god vän. Han red häst för första gången!! Stolt mamma!
Hoppas bra med din familj! Här väntar bröllop för mig och maken till helgen! Ska bli roligt!
Detta håller på att bli ett mail så jag avrundar här!!!
Stor kram Anna

Bente sa...

Gratulerer med din nye butikk Ulrika. Dessverre får jeg ikke fram alle bildene på iPaden min. i morgen får jeg min Pc så da får jeg se om de kommer frem. Om jeg kommer til Danmark skal jeg komme innom, jeg lover.

Bente sa...

Gratulerer med din nye butikk Ulrika. Dessverre får jeg ikke fram alle bildene på iPaden min. i morgen får jeg min Pc så da får jeg se om de kommer frem. Om jeg kommer til Danmark skal jeg komme innom, jeg lover.

Mamma C sa...

Jäklars så snyggt golvet blev.
Kram Mamma C

Anonym sa...

Hej åh så spännande och fint med din butik jag ser fram emot att besöka den nästa gång jag är i K-hamn! Hälsningar Marie

skifferhuset sa...

Hej! Å vad mysig liten butik med så fint rutigt golv! Förstår att det var ett pussel att få till detta golv, men supersnyggt! Väntar på mera bilder från butiken! Ha en fin trädgårdsfest! Kram Iréne

Nyanser av vitt sa...

Åh vad fint och så spännande. Ska du upp på Formex nästa vecka? Ha en mysig helg
Kram Agneta

Emma sa...

Så fint det ser ut! Vi måste komma o hälsa på er någon gång. Lycka till med premiären! Kram

Stina sa...

Otroligt snyggt.:-) Stina

Tinas bo sa...

GRATTIS!!!! Vad kul att butiken är färdig!!
Det är så underbart att se när andra förverkligar sina drömmar!!! Önskar dig all lycka med butiken!! :))
Golvet är fantastiskt snyggt!!
Vad duktig du är, gumman!
Så skulle jag vilja ha golvet i köket..;))

Ha det så härligt på trädgårdsfesten!!
Kraaam Tina

LOPPISLIV sa...

Det ser ju helt fantastiskt ut Ulrika!! Vilket jättejobb ni har gjort, så himla spännande!!

Så snyggt med rutigt golv, det skulle jag också vilja ha, tror kanske det får bli i dotterns rum såsmåningom :-))

Ha en fin lördag!!
Kraaaam Paula

House number 11 sa...

Åh, helt underbart! Så vackert golv!
Vet redan nu att din butik kommer att vara fantastisk!
Kram Jenny

Casa of Mia sa...

Men så fint och så spännande, kram

Malin`s Diner sa...

Hej igen,

Vår plan är att öppna lagom till 1:a advent. Vill få klart i butiken under hösten, och sedan gå där och lulla ett tag. ;o). Börja med en julmarknad och då bjuda på glögg och tilltugg. Ser fram emot allt mys!

Kram Malin

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej på dig !

Det ser ju helt fantastiskt ut Mums! Så fint det har blivit.
Bra Jobbat ! Duktiga ni ! :)
Så härligt att Få se det att växa fram.

Ska bli så spännande att se mer bilder !
Ha en fin vecka fina du här! Och tack för sin hälsning !

Kramar Sirpa