måndag 20 augusti 2012

I plurret


 Med en temperatur på 30 grader här på östkusten, så finns det bara en plats jag vill vara på. Och det är i plurret. Nån 'fancy' pool har vi inte, dock 5-minuters cykelväg till stranden. Men om man nu mot förmodan inte skulle orka med en liten svettig cykeltur, så har jag mitt utespa.


Eftersom vi bor högst upp på toppen, så kan jag sitta här och blicka ut över grannarnas trädgårdar och dricka bubbel :)


Men nu tillåter tyvärr inte denna veckan några lata dagar i plurret. Utan full fart mot lördagens butiksöppnande och min 'att-göra-lista' är diger.
Verandan ska inredas, alla varor ska prisas och bokföras, journalisten kommer och gör ett reportage, tandläkarbesök och läkarbesök och skylten ska upp på butiken och himmel så stressad jag blev nu!!!

Bäst att sätta igång.......

Och alla ni kära vänner och bloggisar som ger så otroligt gulliga och rara kommentarer om butiken, ni får alla en varm, hjärtlig kram :)

Tusen tack


Ulrika

21 kommentarer:

Unknown sa...

Vackert ute-spa du har!

Ha en fin vecka,
kram Catta

Jenny sa...

Hej Ulrika,
Har kikat in hos dig flera gånger men aldrig skrivit något:) Jättefin blogg du har och en sån ljuvlig butik du ska öppna, grattis!! Ser myckt fint på bilderna som gärna fått flytta hem till mig;)

Hoppas det är OK att jag lägger till dig på min länklista?

Kram Jenny

Johanna sa...

På lördag när du öppnar Little Vintage fyller jag år och jag och sambon skall vara barnfria från tidig morgon till sen kväll, hurra!!:) Vi dividerar om vart vi skall åka, vi skall nämligen på loppisrunda, förmodligen årets sista. Funderade på att åka neråt och kanske hinna svänga förbi dig men tyvärr så räcker inte tiden till för det denna gång!

Men nästa gång vi blir lite barnlediga så kommer vi!!:)

Lycka till på lördag och vilket underbart utespa du har:)

Kram Johanna

LOPPISLIV sa...

Härligt utespa!! Och din affär är ju helt underbar!!! Ohhh så mycket fina saker, vilket jobb du lagt ner, och tänk nu är det äntligen klart!! Hoppas verkligen kunna besöka den någongång! Kram Paula

Unknown sa...

Ser ju helt underbart ut, ditt spa.
Ha en härlig vecka!
Camilla

Fru Sederblad sa...

Det där är ju nästan bättre än en pool?

Anneli sa...

Ditt spa ser underbart skönt ut!

Du får ta en stund där när du betat av din "Att göra lista"!

Härligt namn på din butik, kommer förbi gör jag så fort tillfälle ges.

Kram Anneli

Norregård sa...

Kan tänka mig att du har mycket att stå i....Jag blir stressad bara av att läsa & "trampar vatten"....:((

Kram M

Home Bohemia sa...

Underbart ute-spa!! Tänk vad härligt...om det inte finns bubbel i karet....så kan man ju alltid dricka bubbel...hihi...försök att njuta lite trots butiksöppnandet...en liten timme kan du säkert avvara...annars får du ta det på söndag:))Kram Maria

Johanna Stålros sa...

Så underbar din butik blev!!!!! Du är minsann väl värd att ligga där i plurret och återhämta dig efter allt hårt slit. Ta hand om dig. Kramar

(eddas) sa...

Flott utaspa,og gratulerer med ferdig fin butikk:)
klem

Elna sa...

Ja här är lika varmt så jag hade också behövt ett mysigt utespa. Jag får kopiera ditt *ler*. Ha en fin kväll och stressa nu inte alldeles för mycket.

Kram
Elna

Sofia sa...

Ja, den som hade tid att sitta och njuta där.... Underbart!
Just det ja... nu har jag äntligen lagt mig till som följare av din blogg!!! Har inte riktigt fattat hur det funkar förut ( eller orkat sätta mig in i det...) Men nu så!
Stor kram
Sofia

Mittgodastefinaste sa...


Vilken fin butik! Jag dör!! Hittade till din blogg via vardagskärlek. Kommer garanterat titta in igen och till butiken nästa gång jag är i krokarna! Synd att det är långt bara.
//Jenny

Malin`s Diner sa...

Vilket flott SPA! Lite bubbel i glaset och ett dopp i karet, härligt!

Jag har så mycket i mitt huvud nu att jag knappt kan sova. Vi ska till banken på onsdag, intyg ska ordnas och allt annat ska fixas. Jag är glad att jag har Lars med mig på detta. Vi är bra på olika saker.

Kram Malin

Mamma C sa...

Vilket Spa du har och vad fin din butik är. Önskar dig lycka till nu.
Kram Mamma C

bakom berget sa...

Du kan nog behöva en stunds avkoppling i ditt fina spa som du sliter.
Stor lyckatillkram nu!
Åsa.

skifferhuset sa...

Härligt utespa! Stressa nu inte för mycket, det ordnar sig i slutändan! Å Lycka till med öppnandet! Kram Iréne

Cajsas Faster sa...

A-C och jag skulle gärna komma till dej på lördag, vi har tom kollat tågen, men det går inget vidare tyvärr. Men en dag kommer vi:)

Lycka till med alla förberedelser:)

Kram marie

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Min kommentar försvann nyss, nytt försök!!
Ja vilken värme vi haft några dagar. Alldeles underbart! Vi badade i havet i söndags. Mysigt! Du är så uppfinningsrik. Mysigt spa du skapat!

Förstår att du har en intensiv vecka! Jag tar med mig min mamma på en liten Danmarkstur på lördag för att besöka din fina butik! Ska bli jätte roligt att få besöka dig på din premiäröppningsdag!

Vi ses lördag!!!
Stor kram Anna

EvaB sa...

Så spännande! Både för dig och för oss som så gärna vill besöka din butik!

Allt ser jättefint ut och jag önskar dig all lycka till med ditt affärsliv!!

Kanske kanske kanske jag dyker upp på lördag, annars får det bli vid ett senare tillfälle.
Kram från EvaB