fredag 24 augusti 2012

1 år har gått.....

 
 
......sen det såg ut så här på Viborgvej
 
 
 
 
Igårkväll stod jag och kärleken min i butiken och kunde inte förstå att vi faktiskt är klara nu. Att det gamla skruttiga garaget blev till en dröm, en butik.
Fy bubblan som vi har kämpat, speciellt kärleken min, som har spenderat fler helger här ute detta året än inne hos mig och barnen.
 
Om vi är nöjda o stolta???
Det är bara förnamnet.... ;o)))
 
 
 
Eftersom butiken ligger ut med vägen, så kan jag inte ha en massa prylar här ute. Men en gammal tvättbänk som en granne kastat ut och sensommarens lavendel får pryda framsidan.
Lagom till invigningen imorgon har jag gjort äppletema på verandan. Perfekt i äppeltider :)
 
 
 
 
 
 
Verandan är inte helt färdig, då det fattas staket och trappa. Men det hindrar inte oss från att flitigt använda den nu. Ena sidan är vår privata del och denna sidan med äppletema tillhör också butiken.
 
Välkomna imorgon
lördag 25/8
kl.10-14
 
Viborgvej 29
Helsingör
Danmark
 
För mer info, vägbeskrivning etc. kika in på www.littlevintage.dk
OBS! Endast kontant betalning!
 
Och hörni....ha en fantastisk helg allesammans!!
Det ska jag ha :))))
 
Puss o kram
 
Ulrika


23 kommentarer:

Villa Björkenäs Backen sa...

Puss och Kram till dig med fina du ! :)
Och all Lycka till er imorrn ! :)
Bra jobbat av er båda.

Ha en trevlig helg nu ! En varm kram från mig ! :)

bakom berget sa...

Åhh vilket jobb ni har lagt ner och nu....äntligen är din dröm sann.
LYCKA TILL min vän och ha en ljuvligt skön helg!

Stor kram till Dig och din familj!
Åsa.

Anneli sa...

Stor kram till dig och din älskade, förstår hur ni slitit.
Men............det ät det färdiga resultatet värt, eller hur?

Varmt lycka till,
Kram Anneli

Unknown sa...

WOW vilken dröm!!
Stort grattis!

Kram Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Ett bamsegrattis till att du öppnar imorgon, vilket enormt jobb ni lagt ner. Och så fint det blev!!
Lyckliga du, tänk att drömmen slog in och nu har du denna ljuvliga butik. Ha nu en toppenhelg.
Varm kram
AnnaMaria

Camilla/Rufft och Sött sa...

LYCKA TILL!
Kram Camilla

Home Bohemia sa...

Åhh...LYCKA TILL med din invigning imorgon...GRATTIS igen till din fina butik. Ha de så skoj!! Kram Maria

Hanna sa...

fantastiskt. Så duktiga ni är.
kram
HAnna

Elna sa...

Grattis det ser underbart ut. Ha nu en fantastisk öppningshelg.

Kramar

Torprosen sa...

Åhh vad fint det ser ut, vad ni har kämpat hårt! Stort LYCKA TILL i morgon! Kram Torprosen

Bokcaféet i byn sa...

Ja vilken förändring ert garage genomgått!!! Smått otroligt!
Kan maken din koppla av nu eller väntar nya projekt?!! B tog en paus efter att ha byggt växthuset men sedan kliade det i snickarådran igen!! Fast mindre projekt!
Ses imorgon! Hoppas du kan sova inatt Ulrika!!
Kramar Anna

Norregård sa...

Lycka Till min Vän!!!!
Har ingen möjlighet att komma denna Helgen, men ett besök ska det bli när det finns tid:))))
Ni har varit så duktiga & det kommer att bli succè, det är jag säker på!!!

Kram M

Cajsas Faster sa...

Lycka till:)

Kram

lisashus sa...

Åh, vilken söt butik det blev! Den ser sååå gullig och inbjudande ut och så fint med tegel till det andra!

Allt lycka önskar jag dej med butiken!
Ha en fin helg!
Kram
Lisa

emmashem sa...

Åhhh vad jag önskar att jag hade kunnat komma!!!
Önskar dig en fin fredagkväll och en skön helg:)
Kram Emma

sofia sa...

Åh! Jag önskar att jag kunde komma!! Lycka till imorgon!

Ha det så gott och bra jobbat!

/Sofia

Malin`s Diner sa...

Åååh, så i morgon gäller det.... Spännande! Tänker att du nu antingen går ute i din butik och fixar, eller ligger och vrider dig i sängen.

Ett stort lycka till vännen!

Kram Malin

Ps, det ser så mysigt ut i din lilla butik, och utanför.

Lilla Blanka sa...

Stort GRATTIS fina Ulrika!!!

Det ser alldeles underbart ut i din fina butik!

Vet du, jag hade en tanke på att åka ner idag, det är ju den stora trädgårdsfesten på Sofiero oxå, och då tänkte jag passa på att åka över sundet...MEN det dök upp en sak, så tyvärr bor det inget idag.

Jag kommer vid ett senare tillfälle :))

Största kramen och stort LYCKA TILL!
Mia

Lilla Blanka sa...

*blir (inte bor) skulle det stå ;)

EvaB sa...

Hoppas du har en lycklig dag i din fina butik, massor med glada besökare och kunder o soligt väder! Trädgårdsväder o förkylda Helsingborgare (barnbarnen) gör att vi stannar hemma i dag - vi kommer en annan öppet- dag i stället.
.Stor lycka till-kram!

Och tack för att du är en så go bloggvän som tittar in trots att du har så mycket annat för dig!
Eva

Lilla Majken sa...

Ett stort grattis!!!! Kan tänka mig att du sover gott nu. Lycka till!

Kramar Therese

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååååå vilket jobb ni har haft!!!!Önskar dej en riktigt fylld butik men nyfikna kunder...attan att det är så långt att åka jag vill ju oxå komma och titta....
kramar och LYCKA TILL
Lotta

Mamma C sa...

Ett stort grattis til dig och hoppas att din premiärhelg gick kanon.
Kram mamma C