fredag 8 juni 2012

Spegel, spegel på väggen där......


När tjejerna bytte rum med varandra i höstas, blev där en spegel över, som fram till nu, bara stått lutad mot hallväggen på ovanvåningen. En ful en, som har retat mig länge. Men på loppis för ett tag sedan hittade jag en ny som nu har fått sig en tur med penseln.


Eftersom där numera finns en del gröna detaljer där uppe, så fick spegeln bli i min favoritfärg; aqua. Kanske inte helt oväntat ;o)




Som ni ser så är golvet fortfarande bara vitt. Det där med grå rutor la jag på hyllan för länge sen.....men vem vet, kanske jag får för mig att måla ljusgröna rutor istället, en dag när jag inte har något annat för mig!

Vår helg bjuder på stor invigning på andra sidan sundet. Ett välbehövligt 'break' i allt butiksarbete. 


Må gott och njut helgen!

Ulrika

17 kommentarer:

(eddas) sa...

Kjempefin ble den:)
ha en flott dag
klem

Anneli sa...

Gillar färgen på din spegel, så läcker!

Invigning?
Vad kan detta vara?

En fin helg,
Kram Anneli

Tina sa...

Har börjat på att öva grå rutar på en pall som liknar din fina!
Det går framåt men sakta..

Trevlig helg!

Johanna sa...

Du har det bara så otroligt fint hemma! Underbara gröna nyanser!

tack för att du tittar in hos mig och lämnar en liten kommentar, trots min "frånvaro" på bloggen min. Mina två tar all min energi för tillfället!

Ha en fin helg, kram Johanna

Sofia sa...

Nej, inte helt oväntat.... Men jätte fint!!! Själv har jag hållit på att kladda grön färg på en kökslampa... får se om det blir något att visa...
Ja du, handelsträdgårdar borde jag också hålla mig i från ett tag! För går man in för att titta lite så står man ändå där i kassan med en hel korg full!!! Eller vagn, om det vill sig illa... MEN, det är ju såååå frestande!!!!
Ha nu en bra helg!
Stor kram
Sofia

Vita små hjärtan sa...

Suck....du har det så fint och smakfullt!!! Ja de ligger nog bra där på hyllan ett tag...fniss....
Ha en fin helg.
Kram Agnetha

bakom berget sa...

Härlig färg på spegeln där!
Ja, men rutigt i ljusgrönt och vitt skulle väl vara helt underbart. Jag tror jag ska göra som Tina skriver här ovan. Jag ska börja träna på att måla rutor jag oxå. I morgon blir det en loppisrunda för mig. Det ska bli såå kul. Länge sen sist känns det som.
Ha en härlig helg nu!
Kram Åsa.

Bente sa...

Hallo Ulrika
Høres som du skal på en spennende innvielse. Kommer det mer på bloggen?
Speilen fikk fin farge.

Ha en fin helg
Bente

Cajsas Faster sa...

Vilka fina inlägg du gjort;) kul att äggkopparna kommer till användning!

Här är det snart dags för Storens studentfest.. eller han festar hela veckan, men släkten ska få vara med på fredag när det är stspring.Så i helgen ska jag börja baka och förbereda mat...

Min kamera är trasig så jag har dålig inspiration men bloggen.

Ha det så bra i helgen. Vi hörs och ses, kram

emmashem sa...

fina saker hos dig som vanligt:)
Önskar en trevlig helg!
Kram Emma

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Heeej min fina vän..
Föööörlåt mig, med stora bokstäver för att jag varit borta ett tag... men tydligen så var det behövligt..önskar bara att jag meddelat mig på något vis men nu blev det inte så... Jag har saknat dina inlägg, dina varma fina hälsningar, dig helt enkelt... Hoppas verkligen allt är bra med dig och hela familjen... Ska läsa ikapp härinne hos dig nu så jag vet vad som händer...
Ha en jättefin helg min vän.
Största Kramen
Jessica

Johanna Stålros sa...

Vilka vackra saker, spegeln är ju underbar!!! Kramar

Hajan sa...

Oj vsad Du har det trevligt,jag tackar för titten,alltid roligt
att se sig omkring-
Du har så skirt och ljust.

Mamma C sa...

Toppenfin färg på din spegel. Har själv en trädgårsstol i denna färg.
Kram Mamma C

Bokcaféet i byn sa...

Ciao bella Ulrika!!!
Kom hem igår kväll från ett vackert Italien! Ska blogga därifrån ikväll!!
Vilken vacker färg på spegeln! Tavel- och ramväggen i bakgrunden ser super fin ut. Du är duktig på att komponera!
Ett sådant fint inlägg du gjort från besöket hos oss! Jätte fina, snälla ord också! Som sagt, det får bli fler träffar!!

Hoppas du njuter skön söndag! Här ska vi ut i trädgården och klippa gräs och se hur odlingarna i landet mår!!
Vi hörs!
Stor kram Anna

skifferhuset sa...

Så fint det blev! Har oxå efter många år som blå människa hittat färgen grön till olika saker! Hoppas ni hade en trevlig helg! Kram Iréne

Queen of Kammebornia sa...

Vilka fantastiskt inspirerande bilder!