onsdag 6 juni 2012

Skåne i mitt hjärta

(foto:lånat från nätet)

På slingrande vägar förbi rapsfält och vackra hus o vyer, körde lillan och jag söderut i Skåne förra veckan. Skåne är verligen som vackrast när det lyser gyllengult på fälten! 

(foto: Bokcaféet i byn)

Vi var på väg till bloggträff, till Anna med 'Bokcaféet i byn' . Hon bor i ett alldeles fantastiskt hus med underbar trädgård, egenbyggt växthus och stor boksamling. Hon drömmer om att en dag öppna ett bokcafé. Och där, mitt bland alla böcker, goda théer o bakelser, kan jag verkligen se henne :) Hon är precis så gullig o mysig som hon verkar på bloggen.

(foto: Bokcaféet i byn)

Och vilket växthus!!! Genast började min projekthjärna att spinna..hihi! Här åt vi god fika och sprang ett antal rundor efter barnen, som inte riktigt tycktes njuta lika mycket som vi ;o)

(foto: Bokcaféet i byn)

Tusen tack Anna för en sååååå härlig eftermiddag. Jätteskoj att äntligen få träffa er i.r.l.......


Här lyser solen idag och jag tänker njuta den till max!
Hoppas den lyser hos Er med.


Största kramen

Ulrika

12 kommentarer:

Johanna Stålros sa...

Vilka underbara bilder!!! Växthuset är ju galet fint....den första bilden är verkligen passande i dag på nationaldagen. Önskar dig en fin nationaldag vännen. Kram

(eddas) sa...

Så koselig med slikt bloggtreff..
Vakre bilder...
klemklem

Anneli sa...

Här är en till som bara älskar Skåne.
Tillbringade en vecka där nyss och ville inte resa hem igen..........

Låter skoj att träffa bloggvänner och växthuset var ju riktigt tjusigt.

Ha en fin dag,
Kram Anneli

Malin`s Diner sa...

Ja, wow vilket ställe! Kan absolut tänka mig en fika där i framtiden.

Kram Malin

Elna sa...

Vackra bilder och visst är Skåne fint *ler*. Du får ha en skön dag.

Kram
Elna

Casa of Mia sa...

Kul med bloggträff och hennes växthus ser fantastiskt ut, kram

skifferhuset sa...

Å vilka underbara bilder, ja visst är det fint med rapsfält! Kul att vara på bloggträff, var på en hos Viola på Bossgården för några veckor sedan så mysigt! Solen skinner här men lite kallt! Ha en fin kväll! Kram Iréne

Mamma C sa...

Ett riktigt underbart ställe. Här har vi sol idag med. Tråkigt med dina birds som förstör. Kanske får fixa till någon klatchig fågelskrämma.
Kram Mamma C

Nyanser av vitt sa...

Vilken härlig utflykt ni har gjort.
Kram Agneta

Cajsas Faster sa...

Vilken härlig utflykt! Dit skulle jag också vilja åka, te, böcker och ett vackert glashus:) Härligt!

Kram Marie

Queen of Kammebornia sa...

Härliga bilder! Tusen tack för dina fina gratulationer och välkommen tillbaka till mitt rike :)

PIAZZAN en inredningsblogg sa...

vackert som bara den....och vad kul med bloggträff .....Kram

Pernilla på Piazzan