lördag 16 juni 2012

Årets första




Hej på Er!

De första smultronen är färdiga och lillan går på jakt varje dag. Nu har hon lärt sig att trä dem på strå :)


Igår var det sommarfest med picnic på dagis och nu väntar sommarfest på skolan. Picnickorgen är packad även idag; grillkött, nypotatissallad, sallad från egen skörd och 'moffe-bröd' från lokalt bageri. Jag älskar picnic av alla de slag!!!

Tusen tack för alla fina kommentarer om min butik :o) Jag blir alldeles varm o lycklig av allt ni skriver. Och jag hoppas innerligt att få träffa er i butiken ;o) 
Önskar Er en riktigt skön helg!


Puss & kram

Ulrika


19 kommentarer:

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Inget smakar så mycket sommar som smultron, så härliga bilder du visar. Jag har plockat ett, har som växer efter husväggen, annars är dom inte riktigt mogna här än.
Trevlig helg och kramar
AnnaMaria

Unknown sa...

vilka underbara bilder, sommar så de skriker om de!! Mums med smultron, här får vi nog vänta ett bra tag innan de är färdiga. Hoppas verkligen att jag ska komma o besöka din butik en dag:)! trevlig helg! Kram Johanna

Edtiaflicka sa...

Åh, nu har jag inte tittat in på ett tag. Vad spännande att butiken går framåt!
Även jag går ut och tittar på smultronen varje dag, men här har de inte mognat ännu :)

Ha en skön helg du med!!

Kram Ida

G:a Affären sa...

Här är det så kallt och regnigt idag och några smultron har jag inte sett till.
Men jag njuter av dina härliga bilder!
Det är ett sommarminne för livet att få plocka smultron och trä dem på ett strå. Då har du säkrat den fina traditionen till din lilla dotter.
Lycka till med fortsatt bygge av butiken, så spännande.
Ha en fin helg!
Cia

Anneli sa...

Smultron på strå.............gott och sommar!!!!!

Vad fint du verkar få i din butik!
Visst är det kul att fixa och dona med något eget..........vore skoj att besöka dig i sommar.....

Kram Anneli

Home Bohemia sa...

Åhh så härligt...här hos min särbo i Stockholm har vi massor av smultronblommor just nu i den lilla radhusträdgården...snart blir det vår TUR!! Kram och ha en fin helg/ Maria

lisashus sa...

Så härligt med picnic! Då har ni kanske bättre väder än vi häruppe! Regn, rusk och kyla har varit dagens väder - ingen höjdare.
Så gott det låter med din picnicmat och tänk, att ni redan har smultron!

Önskar dej en fin helg!
Lisa

Bokcaféet i byn sa...

Hej bästa Ulrika!
Så underbart med smultron!! Förstår att det är uppskattat hemma!! Låter så mysigt med picknickarna också! Jag längtar efter att ta med mig familjen och en picknickkorg ner till stranden.
Det är ju faktiskt sommar nu och tid för just sånt!!
Dagen har spenderats i Köpenhamn med 2 kollegor tillika vänner. Åt en underbar lunch på takterassen på Post- och telemuseeumet. Strosat runt och kikat i saluhallarna vid Norreport för att avsluta med en fika i botaniska.
Mysigt, mysigt!
önskar er en fin söndag imorgon!
Stor kram Anna

Malin`s Diner sa...

Ja, du bor ju lite mer söderut än jag så därav smultronen. Känns liiite tidigt här, eller kan det bero på att jag inte har några i min trädgård kanske...

Kram Malin

Vita små hjärtan sa...

Men kära nån!!! Redan!!!! Å vad mysigt och gott!
Ha en fin kväll.
Kram Agnetha

Johanna Stålros sa...

Åhh smultron på strå- kan det bli mer sommarkänsla än så?? Kramen

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej fina Ulrika..
Smultron... mmm så gott... de smakar verkligen underbart och de är som godast på strån :)
Vilka mysiga picknickar ni har haft under bessa dagar... Jag är som du... älskar att packa en korg med smaskiga tillbehör o ge sig iväg med nära o kära :)
Ha en jättefin kväll min vän...
Kram kram
Jessica

Cajsas Faster sa...

Mysigt!

Ha det kul på alla fester!

Kram

Tinas bo sa...

Smultron på strå, det är sommar det!! :))
Och sååå gott...
Härliga bilder!!

Låter underbart med picknick... :)

ha en underbar dag
Kram Tina

skifferhuset sa...

Å smultrån på tråd, så härligt å gott! Här har det lyst lite rött men mest är det blommor fortfarande! Hoppas att ni fick en fin picnik i skönt väder! Kram Iréne

Mamma C sa...

Smultron på strå får en att tänka tillbaka näe ens egna barn var små. Picnick är både mysigt och gott. Vad är Moffe-bröd, blev lite nyfiken.
Kram Mamma C

Loella sa...

Mysigt med
S
M
U
L
T
R
O
N...

Kramis Loellan

Nyanser av vitt sa...

Så fräscht :O) Vi har massor med smultronplantor i trädgården. De sprider sig...
Jag kommer absolut till din butik om jag befinner mig i Helsingör. Vårt kontor i DK ligger ju i Köpenhamn så det är mest där jag är. Men den staden bara älskar jag.
Sköt om dig och lycka till med butiken.
Kram Agneta

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Ulrika och tack för dina fina ord!
Ja vi är många som kämpar på i livet, du med.
Tur att vi kan finna inspiration och styrka hos varann i bloggvärlden!
Jag vill verkligen hinna med ett besök i sommar, skulle vara så kul!
Hoppas du får en fin vecka!
Kramar!