söndag 3 juni 2012

Godmorgon söndag


Helgfrukostar är något vi sätter stor vikt på i vår familj. Brödet ska vara nybakat eller nyköpt hos bagaren och det ska antingen finnas ägg o bacon på bordet eller amerikanska pannkakor med lönnsirap.


Idag blir det scones och kokta ägg.


Och äggen serveras i mina nya pastelliga äggkoppar.
För några veckor sedan kom där ett paket med postis och i det låg de här underbara äggkopparna som går precis i mina färger. Det var min kära bloggvän Marie som hittat dem på loppis och tänkt på mig direkt :) Tusen tack vännen, I just love them!!!


Ha en skön o lat söndag!

Puss

Ulrika

19 kommentarer:

(eddas) sa...

Nydelige:)De ligner på noen gamle norske Figgjo sine?Egg er det beste til frokost...
kos dere
klemklem

Chokladvillan 1910 sa...

Låter som en härlig superlyx frukost, mysigt på helgen ! ;) Kul med fina överraskningar !
Nu hoppas vi att vädret tar sig i kragen & visar att det är sommar !
Kram Anki

Villa Björkenäs Backen sa...

God morgon !

Håller med dig ! ;)
Det är så mysigt att kunna äta en god långfrukost på helgerna.
Här hemma är det också en favorit med Amerikanska pankakor och lönnsirap ...

Ha nu en fin fin söndag!
Nu ska jag ner och fortsätta med isoleringen ! ;)
Nu går det undan !

Kram.kram

josse sa...

Mmmmmm! Härligt :o)

Fortsätt ni att njuta av denna söndag!!!
Det ska jag göra!

Kram kram

Johanna Stålros sa...

Härliga bilder, själv var jag så hungrig så jag hann inte fota;) sen har jag ju inte så snygga äggkoppar heller hihi Kram

Anneli sa...

Rejäl och god frukost hör jag..........och så fina äggkopparna är........blir ju extra gott med fint porslin.....

En fin Söndag,
Kram Anneli

lisashus sa...

Vilken härlig frukost ni har och äggkopparna är ursnygga!
Ha en fortsatt skön söndag!
Kram
Lisa

Anonym sa...

Snygga äggkoppar!! I love them too. Men var det gott att äta ägg med nysilverskedar??? I min barndom på tidigt 50-tal innan det blev vanligt med rostfria bestick fanns speciella äggskedar i ben för att slippa den äckliga bismaken av kombinationen silver-svavel....

Malin`s Diner sa...

Hej,

Jag har själv fått dille på stekt ägg. Steker dem och kryddar med en kryddblandning som innehåller vitlök, fänkål, saffran och dill, plus salt så klart. Mums så gott!

Kram Malin

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååå vilka mysiga helgfrukostar!!De ska man verkligen unna sej!!!Vilken fin trädgård ni anlägger!!!Ha en fortsatt mysig söndag!!Stora kramen från mej!!
Lotta

skifferhuset sa...

Mysig helgfrukost! Vi försöker alltid mysa till det på söndagarna med något extra gott på frukosten, sitta å prata å bara vara! Kram Iréne

Mamma C sa...

Jättemysigt med helgfrukostar. Gott med hembakat till oxå. Det var jättefina äggkoppar du fått. Ha en bra ny vecka.
Kram Mamma C

Queen of Kammebornia sa...

Vi äter också sådan frukost på helgerna, det är så mysigt. Nybakat bröd och amerikanska pannkakor och smoothie och kokta ägg...mmm... nu hade jag gjort rabarbermarmelad, det var jättegott :) Vi kallar det för brakfrukost och vi sitter läääänge med alla barnen. Dina äggkoppar var alldeles fantastiska, jag blir alldeles pirrig av så fina saker!

LOTTAS HOME sa...

Mums och Mys vilken härlig frukost!
För oss blev det hotell frukost idag= riktig lyx då vi hade bf, hi,hi.
Kram Lotta

vitadrömmarobusigabarn sa...

Låter underbart mysigt
håller med dig!
Du har det så fint här
underbara bilder!
Ha en fin Måndag Kramar Tina

Hajan sa...

Det lät väldigt gott med Pannkakor
är det amerikanska då? med lite bakpulver i mjölet.Jag är en riktig Pannkakekäring,vilken fin
kompis som tänkte på Dig med
äggkopparna,sådana vänner skall man vara rädd om.
Kram från mig

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Helgfrukost är bäst!!! Love it!
Här brukar det bli scones med kokt ägg iaf en av morgnarna.
Vilka söta äggkoppar! Våra äggkoppar är alla köpta i en mysig by på Mallorca. Vi brukar köpa på oss en ny per år. Varje gång jag äter ägg påminns jag om denna lilla pärla!

Hoppas veckan börjat bra! Jag pustar ut på soffan efter mysig sommarfest på dagis ikväll!

Stor kram Anna
Stor kram Anna

Lilla Majken sa...

Mysigt med långa härliga frukostar, här är äggröra en favorit på frukostbordet. Äggkopparna är så snygga.

Kram Therese

Anci sa...

Hej !
Åh, nu vet jag hur frukosten i morgon ska vara. Tack för det :)

Jag gillar dina fina bilder.

Kram
Anci