onsdag 27 juni 2012

Pics från 'haven'


Trädgården
är mitt rum på sommaren. Lika roligt som det är att inreda inomhus, tycker jag det är att inreda utomhus. Där ute lever jag i min egen lilla värld och glömmer tid o rum!






Ser ni att kastanjestaketet är på plats runt trädgårdslandet :) Dock har singeln inte kommit ännu, så markduken får jag stå ut med några dagar till.
Men ni kan tro att det växer där ute. Vi äter sallad på längden, bredden o tvären ;o)

Dags att måla golv i butiken!! Ha en skön onsdag...


Hej svejs!

Ulrika




20 kommentarer:

lisashus sa...

Så vackert du har gjort och så fint med staketet och alla fina växter!
Ja,man vill verkligen vara ute nu - bara regnet som hindrar ständigt och jämt! Här har det varit mera inomhusliv...tyvärr!
Kram
Lisa

Cajsas Faster sa...

Så fint du gör! Du är en riktig pärla på att få den rätta känslan:)

Snart sem då önskar jag sol, det har regnat rätt mkt de sista dagarna.

Men snart vänder det:)

Kram

Malin`s Diner sa...

Spännande!

Vad ska ni ha för golv i butiken? Min sambo lägger golv i uthuset i dag. Vi lägger plankgolv, men ska behandla det på något vis, vet inte hur ännu bara. Vill ha det så där grått och fint som det är i gamla kyrkor, golv som legat i flera hundra år alltså...

Kram Malin

Evelina sa...

Ååå, vad fint! Jag har också lärt mig att tycka om trädgården mer och mer för varje år och nu är jag fast!! :) Sommarhalvåret är det roligare att pynta ute än inne och det märks.. Här inne är det lite haltande, både med pynt och städning.. hihi..
Ska bli spännande att se butiken din..
Stor kram!
Evelina

Camilla/Rufft och Sött sa...

Blir så himla FINT, och staketet är ju bara underbart!
Jag är så himla lat i år, har massor jag borde göra ute men lusten vill liksom inte infinna sig.Lycka till med målandet.
kramen

Elna sa...

Vad mysigt du har och staketet blev så bra. När jag inreder ute brukar jag säga utreda *ler*. Du får ha en fin dag och ja vi hoppas på sol.

Kram
Elna

Malin`s Diner sa...

Hej igen,

Vår lilla butik kommer mest bestå av nya saker, sedan har vi tänkt att Lars ska bygga lite möbler att sälja också. Hade absolut varit charmigt att blanda nytt och gammalt, men jag är ingen loppishängare så det är isf en ny marknad för mig det också.

Tanken är nu att dra igång med en julmarknad i november någon gång. Sedan får butiken kanske vila lote fram till påsk, då det börjar bli liv i Glommen igen.

Allt är ganska öppet ännu. Jag ska arbeta som vanligt, upptill butiken. Jag vet inget om att starta eget och vad det innebär. Väldigt nytt för oss med andra ord. Vi tar det lugnt och känner oss för.

Vi har fått nyföretagarcheckar av kommunen, så vi kan få kostnadsfri rådgivning inom flertalet områden som har med att starta eget att göra. Ska ta kontakt med dem nu i dagarna.

Vi får helt klart hålla kontakten och jag hade älskat att besöka dig. Får väl se vad sommaren har att erbjuda ;o)

Kraaam Malin

Johanna Stålros sa...

Hej vännen, vet du att du har så rätt;) Jag stod och tittade på de där borden i söndags Ulrika- för runda lite marockanska bord är just vad vi ska ha;) hihi kul att vi tänkte samma.
Kram

Vi i Villa Ville kulla sa...

Jättevackert som vanligt här!!!Får mycket inspiration härinne hos dej Ulrika!!!Kommer ihåg ditt fina spa trodde det va hämtat från en inredningstidning....men så va inte fallet!!!Lycka till med målning av golv!!Önskar dej en finfin onsdags kväll fina du!!!
Stora Kramen Lotta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Det staketet blev superfint, du har en så fin trädgård. Gott med egna grönsaker.
Kramar
AnnaMaria

Sofia sa...

Håller helt med dig... det är så roligt att fixa och boa ute, det finns ingen ende på alla ideér!
Så fint du har det... ser ut lite som hos mig, med en blandning av gammalt och nytt!
Tråkigt att du ska ta en paus... alltså tråkigt för oss. Funderar själv på att pausa lite nästa vecka, när lite släktingar kommer på besök. Men det är inte lätt när det finns SÅ MYCKET att visa... ja, vi får se....
Du får ha ett skönt uppehåll och njuta av sommaren!
Stor kram
Sofia

Mamma C sa...

Härligt att fixa i sin trädgård. Och gott att äta sitt egetodlade.
Kram mamma C

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Så FINT du fått det kring landet! En massa english cottage känsla! Ljuvligt är ordet och inspirerande!!! Vår sallad blev uppäten av sniglarna (tror jag!). Men annat växer på desto bättre!
Staketet hos er blev verkligen toksnyggt! Älskar den lilla trädgårdsskylten!

Nu ska jag ta hand om lilleman!
Önskar dig en fin onsdag kväll!
Kram Anna

LOTTAS HOME sa...

Så fint du gjort och vilken skön känsla du fått till i din trädgård, me like!
Måste också satsa på staket till mina odlingar nästa år. Rådjur och sniglar är med och kalasar på grödorna hos oss, grrrr.
Hoppas du får en underbar sommar och semester vännen!
Sommarkram Lotta

Anonym sa...

Så fint du fått det! Och visst är det härligt att bara skrota omkring i trädgården, verkligen avkoppling på hög nivå! Hi hi, vi äter också sallad i alla former, till allt, just nu! Längtar efter att tomaterna ska mogna nu...
När öppnar du din lilla butik? Vi kanske tar en snabbvisit över till Helsingör i sommar, hoppas det kan finnas möjlighet att titta förbi dig då!!
Kram Susanne

Tinas bo sa...

Bara sååå vackert!!
Och vad härligt med egna grönsaker... :))

Önskar dig en härlig slutspurt på veckan..
Kramar Tina

Johanna sa...

Tack för informationen om Tinas krydda:):)

Vilken underbar trädgård du har, jag förstår att du glömmer "tid och rum" när du pysslar i den!

Ha en fin dag,

Kram Johanna

Ardisia sa...

Hello där!
Vad du skapar fint i din uteplats =) Här har det faktiskt inte varit så dum väder nu dom sista dagarna, solen skiner & det är lagom varmt. Fast jag är fortfarande sjuk så det är piss.

tack för krya på - hälsningen-- Den värmde ska du veta!
Kramisar & trevlig helg!
Mia

skifferhuset sa...

Du har en så fin trädgård! Ha en fin dag med målning av golv! Kram Iréne

Marie sa...

Så fint du har i trädgården Ulrika och jag bara älskar kastanjestaketet, skulle jag också vilja ha i min trädgård!

Ha en härlig sommar!
Kram Marie