onsdag 13 juni 2012

Serie: Drömprojekt del 8.



Det var ett tag sedan jag visade er lite bilder från butiksbygget. Nu är väggarna färdigbrädade och målade och golvet har påbörjats. Det är det sista stora projektet inomhus. Sedan har vi bara lite lister kvar och fönsterkarmen.



Utanför glasdörrarna ska verandan byggas. Det ser jag verligen framemot. Den kommer att bli pricken över i:et :)


Ni ser, det går sakta framåt. Men vi försöker att inte stressa. Nåt öppningsdatum är inte satt ännu, för allting tar mycket längre tid än vad man tror. Men i mitten av juli hoppas jag att jag kan återkomma med ett mer eller mindre exakt datum. Spännande.....det närmar sig ;)


Må gott o njut vänner!!


Ulrika


25 kommentarer:

Vi i Villa Ville kulla sa...

Ååååå va spännande det låter riktigt längtar att få se resultatet kan tänka mej att verandan är pricken över iet!!!!Ha nu en fortsatt mysig Onsdagskväll!!!
stoooooora kramen från mej!!!
Lotta

Elna sa...

Så fint det blir, kul! Ha en fin kväll.

Kram
Elna

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
Så fint det blir!!!! Vilken insats av dig och mannen!
Drömmen kommer allt närmare, tänk att om några veckor är din butik igång. Spännande!

Hoppas ni också haft det varmt och soligt idag! På väg hem från jobbet åkte jag förbi vår lokala plantskola och inhandlade två nya rosor till innergården. En Iceberg och en Karen Blixen (bara för att hon är en förbild..!! Rosen var jätte vacker dessutom!!)Dessutom 10 nya lavendel samt lite annat smått och gott. Älskar denna årstid!!

I landen växer det så det knakar. Hos dig med?

Önskar dig och familjen fin onsdag kväll!
Stor kram Anna

Mamma C sa...

Så fint och snart är det dags att öppna din butik med. Ha en fortsatt fin vecka.
Kram Mamma C

Queen of Kammebornia sa...

Det låter verkligen spännande! Lycka till!
Tack för dina kloka tankar :)

Queen of Kammebornia sa...

Det låter verkligen spännande! Lycka till!
Tack för dina kloka tankar :)

Cajsas Faster sa...

Så fint ni gör:)

Idag har vi haft sol hela dan så jag känner mig alldeles varm.

Snart helg, student och kalas väntar!

Kram

emmashem sa...

Ja verkligen spännande!! Och så fint det blivit:)
Kram Emma

Unknown sa...

Såå fint de blir! Liggande råsont är ju bara så grymt fint!
Va spännande att det börjar närma sig, följer med glädje ert projekt.
Kram johanna

(eddas) sa...

Så deilig at det begynner å gå mot slutten:)
klemklem

Flickorna i Mellby sa...

Åh, jag kommer precis ihåg känslan när det blir färdigt steg för steg, och uppskyltning och styling planeras noggrant inuti huvudet.
Passa på och njut ordentligt, de här sista veckorna av vad ni åstadkommer!
Sen måste jag bara säga att jag ÄLSKAR din "gröna" hall!!!
Kram, Ann

Loella sa...

Hej fina Ulrika!

Vad fint det blir, så smukt :)
Vilken dröm det måste vara att få öppna eget, och med det som är ens stora intresse.

Tack för alla dina rara ord inne hos mig...jag har läst och tagit till mig varenda ett.

Puss o kram!
Loellan

Loella sa...

Hej fina Ulrika!

Vad fint det blir, så smukt :)
Vilken dröm det måste vara att få öppna eget, och med det som är ens stora intresse.

Tack för alla dina rara ord inne hos mig...jag har läst och tagit till mig varenda ett.

Puss o kram!
Loellan

josse sa...

Men åååå va fint det blir!!!

Ska bli så roligt när butiken står färdig, då kommer jag som ett skott, det vet du! :o)

Kramen!

lisashus sa...

Åh, så fint det blir och vilka vackra dörrar!!!
Fortsatt lycka till med projektet och låt det ta den tid det tar!
Kram
Lisa

Camilla/Rufft och Sött sa...

Hej Ulrika och så länge sen jag kommenterade hos dig..
Jag kikar dock in nästan varje nytt inlägg du gör, måste ju se hur era planer framskrider! Åh det blir sååå fint!!
Kommer gärna och hälsar på och fotar hos dig när du känner för det. Om inte annat så skulle det vara kul att åka över och se lilla butiken när den är färdig och träffa dig förstås!

Ha en fin vecka!
kramar!

Nyanser av vitt sa...

Åh vad spännande och så roligt för dig. Var kommer denna butik att befinna sig :O). Jag är ju i Köpenhamn med jämna mellanrum....
Kram Agneta

EvaB sa...

Så sommarljust och fint det blir! Vackert med dörrarna ut mot trädgården.

Nu ska vi köra till Skåne och fira sommmarfest på dagis med barnbarnen. Först inom Sofiero för jag är jättesugen på att köpa blomster och plantor!
Kram!
Eva

Malin`s Diner sa...

Coolt! Vi (läs Lars) arbetar också för fullt i vårt uthus. Väggar är uppspikade och nästan allt tak. Vitt vitt vitt trä, ska det vara. Blir så fint! Snart ska jag visa bilder.

Kram Malin

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Butiken ser toppen fin ut.
Underbart att kunna leva sin dröm, önskar er all lycka.
Kram och fint veckoslut
/ Lotta

bakom berget sa...

Såå snyggt! Dörrarna är ju verkligen som gjorda för att sitta där. Det ska bli så roligt att se hur det ser ut när allt är klart.
Lycka till med det fortsatta arbetet.
Kram och ha det gott!
Åsa.

Lilla Majken sa...

Det kommer att bli helt fantastiskt fint! Så snyggt ned balkarna och den liggande råsponten.

Lycka till! Kramar Therese

Sofia sa...

Men åhh... det kommer verkligen att bli super fint! Såååå roligt att inreda där sen....
Ha det gott!
Stor kram
Sofia

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min fina vän.
Varmt tack för din underbara hälsning... Som den värmde må du tro..
Ja, det viktigaste av allt är ju faktiskt att man mår bra och inte stressar sig genom dagarna, vilket jag faktiskt har gjort en längre tid, kanske lite fortfarande men inte alls i samma utsträckning... men det kommer lkugna ner sig hoppas jag :)

Så underbar fint det blir i din butik... Ska bli så spännande att se när den efterlängtade verandan påbörjas :)
Hoppas verkligen att våra vägar möts någon gång, känner att du är en riktig vän :)

Stor kram till dig o din familj.
Jessica

Ann-tikt & Sånt sa...

Hej!
Vad fint det ser ut i din butik!!
Härlig tid du har framför dej nu. Bara det roliga kvar ju!!
Lycka till!!
Kram
Annika