måndag 18 juni 2012

Egentid....



......en helt vanlig måndag!

Efter att ha varit hemma med lillan förra veckan som ännu en gång åkt på magsjuka, så välkomnade jag denna måndag med lovsång och jubel! Nej, skämt o sido.....så illa är det inte ;o)))
Men jag behövde fylla på min 'egentids-depå' idag.


Egentligen skulle jag kanske spendera min egentid i en snitsig hängmatta, med en bra bok och massor av rabarbersaft. Men istället åkte trädgårdsjeansen på och 'operation trädgårdsland' var ett faktum. Nu får min beställda singel gärna komma, för idag har jag lagt markduk över hela landet och kastanjestaketet är nästan på plats :)


Hoppas att ni också har en härlig måndag!

Puss på Er!!!

Ulrika


17 kommentarer:

Camilla/Rufft och Sött sa...

Kikar in igen..
Tänkte på dig igår faktiskt, älskat dina turkos/aqua saker!
Jag hade fått för mig att jag ville få tag på en turkos stol som rekvisita och har kikat runt på alla loppisar vi varit på. Hade så smått gett upp och tänkte att jag får väl ta tjuren i hornen och måla en stol då. Tills igår..Hade besökt två stoora loppisar utan lycka när vi av en slump såg två slitna turkos pinnstolar bakom en secondhandbutik. Tänkta att någon köpt dem och skulle hämta bilen eller något sådant men gick ändå in för att fråga för säkerhets skull. Tur var det! -Du får dom av mig sa ägaren, jag skulle ändå med dem på skroten! ÅÅÅÅh, lycka! TVÅ MINUTER senare kommer ett par in och frågar om stolarna är till salu!!! Nix, sa mannen, jag har just gett bort dem till damen där!
Ibland ska man ha tur! Jag önskar att vi hade ett vitt och ljust hem, då skulle jag frossa i pasteller, men tyvärr känns det helt malplacerat hemma hos oss..
Kram igen!

Anneli sa...

Oj, då, egentid behöver ju inte alltid betyda att man ska lata sig, och det gör du verkligen inte!
Visst kan det vara lika rofylld med lite trädgårdsarbete...........

Trist att lillan varit sjuk, hoppas hon är på bättringsvägen nu......

Kram Anneli

Sofia sa...

Hallå!
Så här jobbas det på! Visst är det skönt när man börjar bli klar med det man tänkt? Jag håller också på att beta av min lista med "att göra grejor"... just nu målar jag småskyltar som ska sitta nere vid vägen, folk verkar inte alltid se mina större längre in. Hur är det med skyltar i Danmark, får man sätta upp hur som helst?
Måste bara säga att jag verkligen gillar din bild med smultron och det lite ruffiga i bakgrunden! Så snygg! Och det är dagens bild också... så inspirerande! Tack!
Kram kram
Sofia

Anonym sa...

Hej! Känner igen det där med att använda egentiden i grönsakslandet! Men visst är det både kul och avkopplande! Igår upptäckte jag tyvärr de första sniglarna i mina odlingslådor, så nu är det krig!

Kram Susanne

Tinas bo sa...

Egentid heter väl att återhämta sig och vila... :))
vad flitig du är, gumman! :))

Hoppas lillan mår bättre!

Kram Tina

Johanna Stålros sa...

Ja ett påta i landen kan vara mediterande och ett bra sätt att få bara vara- som du så väl behövde...Kramar

Elna sa...

Ja egentid är viktig och att jobba i trädgården är inte fel. Alltid kul att vara kreativ. Du får ha en fin vecka.

Kramen
Elna

Malin`s Diner sa...

Ojoj, vilken egentid, det kallar jag straff ;o). Haha, men alla är vi olika och bra är ju det. Är du nöjd, så är jag nöjd!

Kram Malin

Fru Sederblad sa...

Oj, vad flitig du är! Men det behövs rensas i trädgården ibland. Det gör det.

bakom berget sa...

Jag är övertygad om att din "egentid" resulterar i nåt sanslöst fint varje gång :o))
Och jag tror knappast att man skulle stå ut med att ligga i hängmattan allt för länge.
Ha en skön fortsättning på veckan nu!
KRAM Åsa*

Queen of Kammebornia sa...

Vilken vacker bild! Och vad skönt att få lite grejat i landet, man får varva vila och arbete :) Hos oss äter de förbenade mördarsniglarna upp allt de kommer åt så vi måste jaga dem varje dag... men nu har vi både sallad och rädisor att äta, det är lyxigt!

Mamma C sa...

Känns skönt efter ett sådant pass i trädgården. Ja låg själv i våra rabatter i lördags. Ha en fin vecka.
Kram Mamma C

Home Bohemia sa...

Det är HÄRLIGT med "egen" tid...även om det innebär jobb och fix...mitt problem är att allt tar för lång tid!! Jag lullar runt i min egen värld...dricker en kopp kaffe...drar några penseldrag...dricker en kopp kaffe (som jag flyttar runt)...städar ett skåp...hihi...låter som en fantastisk måndag!!! Kram Maria

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Man mår bra av och greja i trädgården, det var fin egentid du fick. Kommer och bli väldigt fint hos dig.
Ha det gott
Kramar
AnnaMaria

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
En egendag kan vara guld värd!! Inte minst efter att de små varit krassliga!
Det är svårt att läsa böcker, vila eller vara inomhus just nu. Vädret lockar till aktivitet och uteliv. Jag har nyss tagit in en stor bukett pioner. Älskar dem!
Längtar efter lediga dagar hemma att bara påta och fixa. Kanske blir det så i helgen, vi får se!
Önskar dig en strålande onsdag imorgon!
Stor kram Anna

Hanna sa...

så fin bild. Lite egentid kan väl behövas ibland.
Här har vi haft en underbar dag med härligt strandväder.
Ha en fin kväll.
Kram
Hanna

Industri house sa...

Idag har vi också haft trädgårdarbete! och rensar-dag med en massa saker :) Så härligt när man fått gjort en massa välbehövliga saker ibland också :)Ha en riktigt fin midsommarafton! Kram jessica.