måndag 7 juni 2010

Vattenplask och regnstövlar

Lika grå som den här bilden, lika grå är himlen idag. Det har inte slutat regna en enda gång. Har varit hos 'farbror doktorn' med min äldsta flicka. När vi kom dit såg vi ut som två blöta katter.....attans svårt att hitta parkering i den här byn.
Och jag som hade tänkt fotografera lite ute i trädgården idag. Det får vi spara till en annan gång.

Istället blev det lite fotografering här inne. Detta är fönstret i köket och utanför blommar syrenerna. En underbar ljuslila färg, min favorit tror jag, men det syns inte på bilden.


Det fina gallret hittade jag för några år sedan när jag var i Schweiz. Jag lät det stå ute ett års tid, så att det skulle bli så där väderbitet innan jag tog in det. Hade sedan turen att finna ännu ett när min mormor köpte ny sommarstuga. Det bara låg där i uthuset och väntade på att jag skulle ta det. Lucky me!!
Det andra är mer avlångt och ska hänga ovanför fönstret, men det ligger och väntar på att få sin plats. Och jag vet precis vart jag ska ha det, i tvättstugan. Men där har vi ännu inte renoverat.....har satt upp det på 'höst-projekt-listan' :o)

Nu är det dags att ta tag i ett annat projekt som jag är igång med, nämligen badrummet på ovanvåningen. Det blir ingen helrenovering, även om det skulle behövas. Men med små medel och en rejäl portion fantasi, så ska jag nog få det som jag vill ha det. Foton på det kommer när jag är färdig. Kanske blir det 'före och efter-bilder' om jag vågar visa badrummet i sin nuvarande prakt..... eller NOT!!

Varma, soliga kramar till Er trots en regnig o grå dag.

2 kommentarer:

Unknown sa...

Åhh, vad roligt att du har börjat blogga. Ann berättade igår. Nu blir saknaden inte så stor, vi kan ju nästan ses varje dag nu. hihi Kram C

LOPPISLIV sa...

Så fin bild du visar från ditt köksfönster. Gallret är jättefint, vilken tur du hade som hittade det och senare även en till, ibland ska man ha tur :-)) Och de turkosa inslagen i förra inlägget, så fräscht, vilken härlig färgklick i det fina skåpet. Turkost ger känslor av sommar tycker jag, himmel och hav. Ha det gott.

Kram P