fredag 25 juni 2010

Glad Midsommar!

För första gången på 36 år firar jag inte Midsommar i Sverige. Det känns lite underligt! Här i Danmark rullar dagen på som vanligt, min stora flicka går sin sista dag i skolan och Thomas jobbar. Men jag har i alla fall klätt mig i min nya midsommarklänning och majstången står på bordet. Att hoppa över en Midsommar går ju inte för sig, inte ens på andra sidan sundet. Så ikväll står sillen och jordgubbarna på bordet.



I år har jag börjat anlägga en helt ny rosenrabatt på framsidan, fylld med gammaldags rosor, pioner och hortensior. Här blommar äntligen min Jacques Cartier omgärdad av Daggkåpa, två av mina favoriter.



Doftschersminen blommar vid entrén och näsan fylls av en underbart söt doft när man går upp för trappan.


Önskar Er en underbar och skön Midsommar!
Kramisar

2 kommentarer:

Anonym sa...

Tack och det samma till dig.
Hoppas du ändå får lite färskpotatis, sill och jordgubbar ;-)

Om du tittar innanför på min blogg (RODErier.blogspot.com) finns ett par foto från vår lokala Midsommarstång ;-)

Josse sa...

Vilken blomsterprakt du har! Blundar å känner hur det doftar!!!
Glad midsommar :o)
Kraaaaam!