onsdag 16 februari 2011

Men drömma kan man ju

Att drömma om vår och sommar hindrar ingen, inte ens stormen som tjutande drar fram utanför huset. Jag trodde att våren var alldeles nära nu när snödropparna stack upp ute i trädgården. Men vinterns kyla biter sig envist fast och vill inte släppa sitt grepp.


Under tiden ägnar jag mig åt drömmar. Kuddrömmar......pastelliga, prickiga, rosiga, fjäderlätta och somriga kuddar ska det vara. Hela soffan ska andas sommar, så som trädäcket utanför ska fyllas av kuddar som man bara vill slå sig ner bland och njuta solens strålar.


Dessa tyger föll jag för på en gång. Visst andas de sommar? Tillsammans med lite andra tyger kommer dessa att bli sommarens kuddrömmar......

          Fortsätt och dröm ni med :o)

                       Kram Ulrika

13 kommentarer:

Marie sa...

Dina härliga bilder ger mig definitivt hopp om både vår och sommar, härligt med det turkosa.

Kram från ett kallt och vintrigt Sverige

Marie

Tina sa...

Jag hänger gärna med i den drömmen, är redan på väg..
Ljuvliga tyger, nu får jag nog ta tag i att måla något turkost här hemma.
Hoppas ni har det bra och får en bra start på dagen, kram Tina

Lisas torp sa...

Ja, här dröms det också! Så jättetrist med denna eviga vinter!

Vilka härliga färger du visar - helt klart vår- och sommarkänsla!
Ha en fin dag!
Lisa

josse sa...

Ser att du varit på Stoffan o handlat av vårens nyheter :o) Visst är de underbara!!!

Jag drömmer också om vår o sommar nu!
Kan inte vintern ge upp o släppa taget snart!

Kram på dig vännen!

Vita små hjärtan sa...

God morgon!
Å vad härliga tyger. Ja de riktigt lös vår och sommar!
Ha en fin dag.
Kram Agnetha

Lene sa...

Her drømmes også - ikke så meget om sommer - men bare om et lille bitte forår :)
Så kan du jo også drømme bag symaskinen. Sødt stof - det bliver flot.

Norregård sa...

Så fina tyger, kommer bli superfina kuddar;o)

Här är oxå kallt & blåsigt....
Kram Malin

Cajsas Faster sa...

Turkos är också en favvofärg!! Jag vill också ha såna kuddar! Syr du på beställning;)

Kram Ha det gott.

Helena sa...

Turkos är ju helläckert just nu:-)Man bara vi fylla sin omgivning med pasteller nu!Det är väl allt detta vita....o bakslag på våren.
Ha det bra söta du :-)
KRAMAR från mig!

LOPPISLIV sa...

En sån härlig färgkick jag fick nu :-) Härliga tyger, det turkosa är så himla fint, får mig att tänka på sommar och bad. Drömma måste vi göra, flera ggr om dagen helst...hihii

Här hos oss är det kallt som bara den igen...brrrr Jag toklängtar efter vår och solsken nu...(precis som alla andra kan jag tro :-)) Kraaaaam Paula

Bente sa...

Drømmer gjør vi sammen. Fint stoff du viser oss, skal du sy putene dine selv?

Bente

Tina sa...

Hej vännen, antar att du är hemma nu.
Hoppas tiden i stugan varit avkopplande och skön. Jag blev så inspirerad av dig när du skrev att du skulle gå en kurs. Så nu är det ingen återvändo. Jag ser jättemycket fram emot vår lilla sammankomst. Tala gärna om vad vi ska ha med oss, lakan osv. Marie o jag har fnittrat ett par gånger med varandra på tel. Om du vill att vi ska ha telkontakt maila mig.

Kramis Tina

Marie sa...

Åhhh vilka fina sommartyger... turkost är min favvofärg, så fräscht....ha en fortsatt trevlig torsdagskväll och helg, kram Marie