onsdag 4 augusti 2010

Det som göms i snö......

....kommer fram när man rotar runt i mannens flyttkartonger. Det är ett helt år sedan vi flyttade till vårt hus här i Danmark, men ännu finns det flyttkartonger i källaren som inte har packats upp. Eller kanske jag ska säga att i dem lådorna finns saker som inte funnit sin plats. Det blir lätt så när två personer i vår ålder flyttar ihop, dubbelt av allt och inte riiiiiiktigt samma stil. Men jag ska vara tacksam att Thomas låter mig ha största inflytandet på inredningen. Hihi...

I alla fall....jag gjorde några riktigt bra fynd där nere i bananlådorna. Vad sägs om den här kannan med tillbehör?


Lite putsning och så blev den så här fin:


En finfin glaskupa fick ta plats i silverskålen...


En runda på loppis i helgen gav resultat i härligt gröna glasflaskor som nu står i köksfönstret och tavlan med snäckor (ramen ligger på målning i källaren och ska bli svart). Sen fann jag också ett gammalt skoblock och en vitmålad sliten caféstol med träribbor.


Det har verkligen varit en riktig loppis-sommar för min del och än är den inte över. På lördag är det jätteloppis i Farum och jag kommer att vara först på plats :o)

Tjingeling!!


2 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Hej, Jag har också hunnit med massor av loppisar i sommar. Dina källarfynd är ju annars fina också! Lyxigt att fynda i sitt eget hus!
Äntligen skiner solen här och allt känns genast ljust och lätt. Härligt!
Kram Marie

josse sa...

Ha ha!
Ja du har verkligen inte legat på latsidan med ditt loppis-shoppande :o)
Jag hade en riktig loppissommar 2009, så jag har legaet lite lågt i år... Men laddar redan för 2011!!!
Kram på dig!