lördag 24 juli 2010

Mina projekt=Thomas projekt

Den här veckan har jag haft en lång lista med projekt som jag gärna ville få gjort. Det började ganska bra och jag kunde stryka det ena efter det andra, men så kom jag till några projekt som helt plötsligt blev Thomas projekt.
Jag anser mig vara en fena på att hantera både vanlig borr och slagborr, men sedan vi flyttade in här så har den förmågan minskat nämnbart. Om det beror på väggar som smulas så fort man sätter en borr i dem eller om det beror på att jag helt enkelt har blivit klantig, det vet jag inte. Men det funkar inte längre! Så det blir till att stoppa undan stoltheten och snällt be om hjälp.

Idag var det dags att sätta upp klätterställningen till min nya New Dawn-ros. Och med tanke på hur stort hålet blev i skafferiväggen igår när jag skulle sätta upp nya hyllor och ett borr som vek sig 90 grader (ja, fråga mig inte hur det gick till), så var det inte ens lönt att ge sig på garageväggen själv. Jag har märkt att min kära man inte har varit speciellt road av mina projekt den här veckan.


Men fint blev det på garageväggen, där jag även satte dit min nya stege. Ser fram emot nästa sommar då rosen har tagit sig ordentligt.


Nu tror jag att jag ska gå ut och tända lyktorna på stegen och ta en skön och sval trädgårdspromenad.

Kramisar alla ni som kikar in!

Inga kommentarer: