tisdag 11 december 2012

 
Vädrets makter kom och gick
och lämnade oss inbäddade i snömassorna.
Verandan till butiken låg för en gångs skull i lä och här la det sig bara som florsocker.
 
 
 
 
 
Idag tog jag mod till mig och lät mitt långa hår falla....
allt för att få tillbaks mina lockar :)
 
 
Hujedamej....här kom både bekymmersrynkan och de grå med. Men fyller man 40 nästa år, så är det kanske med all rätt. Fast ni vet väl att jag fortfarande visar legitimation på Systemet....hihi ;o)
 
 
Bästa dagen till Er sötisar!!!
 
Kram
 
Ulrika
 


17 kommentarer:

Johanna sa...

Hej fina du!

Jag och Rickard funderade över hur det hade gått för dig när du skulle hämta L och det var skönt att höra att du lät bli:) Vi klarade oss helskinnade hem men det var lite läskigt på vägarna emellanåt.

Jag är så himla nöjd med mina sker från din fina lilla butik. Idag kan du se ett inlägg på min blogg där jag visar vad två av de saker jag köpte hos dig hamnade:)

Tusen tack för gästfriheten hos dig och tack för att du visade oss ert vackra hem! Hälsa din fina lilla familj från mig. Ha det så fint i snödrivorna och så hörs vi snart igen!

Kramis vännen:)

Anneli sa...

Så fin du är!
Kan vara bra att klippa sig ibland, mitt självfall brukar komma fram när håret är kortare.

Mysigt med pudersnön på lärkgrenen där på fotot.

Kram

Anette-Ljusa drömmar på landet sa...

Inte en dag över 20.. hihi !!
40 är inget att bekymra sig över..bästa åldern om du frågar mej !!
Så fint med lite florsocker över julpyntet..ser så mysigt ut.

Stora kramen från mej.

bakom berget sa...

Den pudersnön gjorde ju bara att julstämningen höjdes ett snäpp till. Jättevackra bilder.

Du blev verkligen jättefin i ditt nyklippta hår. Rynkor och grå strån är bara vackert. (sa hon som har massor) Hi hi hi...

Ha en fin kväll!

Kram Åsa.

Flickorna i Mellby sa...

Äsch, vet du det bästa med att ha fyllt 40 är att det konstiga händer att man inte bryr sig om att hålla reda på åren så EXAKT... Man får tänka efter lite, varje gång det kommer på tal bara. En mystisk magisk gräns, alltså!!
Jättefina bilder, Nästa års julkort kanske...
Kram
Ann

G:a Affären sa...

Det ser ut som om du pudrat själv, sådär lagom mycket för att få julstämning.
Jag tycker du är väldigt söt och lite lockar är alltid välkommet.
Hi, hi det kommer jag ihåg, det är väl en komplimang som heter duga! Var glad för leg kontroller!

Så fint du har i butiken!

Kramar
Cia

Frøken Anker sa...

Det er så smukt derude, når sneen har bredt et tæppe ud af alt. Sneen skjuler mange (mindre pæne) ting.

Hav en dejlig december
Birgitte

Angelica Little Corner of Crafts sa...

20,25 eller 40 söt som socker!!

lisashus sa...

Jag ser att även ni har fått smaka på de ettriga snövindarna och snön! Ja, jisses så det snöar och blåser - ingen hejd på det här!!!
Du är jättefin på bilden!:)
Kram
Lisa

Unknown sa...

Och så vackert florsocker la sig sen, underbart vackra Julia bilder!
Du är jättefin i ditt nyklippta hår!!
Ha en in kväll
Kram på dej

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
En kvällshälsning från söderslätt! Tusan vad det drivit snö här idag. Skulle till Trelleborg i jobbet efter lunch och det var ingen kul körning. Men i stilla lunk går det mesta..!! Älskar hur vackert och ljust det är ute! Vovven och jag gick en skön kvällspromenad ut bland åkrarna. Blev inbjuden på tea hos goda grannar. Mysigt!
Kan tänka mig att din butik och hus ligger vackert inbäddat i snö nu!

Så fin du blev Ulrika! Du har så mkt utstrålning att du inte behöver oroa dig för rynka och ett och annat grått hår! Det är härligt att fixa till håret då och då. Det känns som man lyfter sig några snäpp när håret känns fint.

Önskar dig och familjen en mysig kväll!
Stor kram Anna

Sofia sa...

Härligt frostiga bilder!!!
Och du, så kort blev väl inte håret... Super fint! Den som ändå hade självfall...
Ja du, det drar mot 40.... Hua!
Kram kram
Sofia

Lallbacken sa...

Hej Ulrika. Vad fint det ser ut med det lätta florsockertäcket. Nästan lika fin som du ;)
/mia

Evelina sa...

Oj,oj vad länge sedan det var jag "hälsade" på dig, vet inte vad jag ska skylla på mer än att det däringa dygnet skulle haft några fler timmar! ;)
Hoppas allt är bra med dig och de dina... Här håller vi på med julförberedelserna för fullt..
Må så gott!
KRAM Evelina

Edtiaflicka sa...

Trots stormen så lämnade den vackra spår efter sig ;)
Och du e superfiin i håret!

kram Ida

Mamma C sa...

En jättefin bild på dig, och så himla kort är det väl inte.
Kram Mamma C

Tinas bo sa...

Härliga bilder!!
Och vad fin du blev!! :0)
Visa leg på bolaget var jäkligt länge sen jag behövde... hehe
Så var stolt och visa det med stolthet... :)

Kraaam Tina