onsdag 5 december 2012

Ännu en ny butik

 
De flesta av Er vet säkert att Malin äntligen har öppnat sin underbara butik. Men jag tänkte göra lite reklam här över på andra sidan sundet.
 
 
Det är ju många danskar som har sommarstuga i Skåne, Blekinge och Småland och för er och alla andra, kommer här ett nytt utflyktsmål.
 
 
Långasjö i Småland.
 
 
 
 
Malin och jag startade ungefär samtidigt med butiksbygget och har följt varandras arbeten. Förra helgen var det så äntligen dags för henne att slå upp portarna och jag kan känna hennes glädje enda hit :))
Stort grattis till dig vännen som har kämpat så!!
 
Här snöar det lovikkavantar idag och solen kikar fram :o)
 
 
Snöbollskramar
 
 
Ulrika


16 kommentarer:

bakom berget sa...

Ni är så himla duktiga, ni som bygger upp dessa fina butiker som vi tycker så mycket om att besöka.
Tur att ni finns :o)
Synd bara att både din och Malins butik ligger så långt ifrån där jag bor.

Kram från Åsa.

Villa Björkenäs Backen sa...

Hej !

Visst är det så kul när man få se allt växa fram....
Så kul era butiker. Kanske får det bli ek utflykts mål till sommaren ;)

Ha nu en fin fortsättning på veckan!
Tack för din rara Hälsning ! :)

Kram Sirpa

Ps...har ni också mycket snö ? :)

Madame Edith sa...

Gud vad mysigt det ser ut!!
KraM.M

Mittgodastefinaste sa...

Det ser underbart ut! Dit kan det bli en tur i sommar! Jag är från Småland från början!

Helt rätt att måla stolen, den blev underbar!

Här är det snökaos, jag skulle ge mycket för att slippa ge mig ut igen..

Kram Jenny

Johanna sa...

Heja heja ni! Så duktiga girls!

Nu ses ju vi på lördag och jag undrar om det är lätt att hitta till dig när man väl är i Helsingör? Du stänger butiken 14 och jag hoppas verkligen att vi hinner tills dess:)

Ha en fin dag i snön och solen!

Kramis Johanna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Både du och Malin är verkligen beundransvärda. Att ha en dröm och en önskan som ni sen ser till att den blir verklighet!
Superhärliga bilder!
Hoppas allt är bra med dig mitt i allt julstök och butiken o allt :))
Kram kram
Jessica

Queen of Kammebornia sa...

Det är ju så fint att jag nästan svimmar! Stor kram!

Sofia sa...

Ja men, så mysigt det ser ut!!! Måste bara få säga att det är ganska likt din butik...
Långasjö... undrar just hur långt jag har dit?
Kram på dig och ha det gott
i allt snöande!
Sofia

Anneli sa...

Tackar för tipset.
Dit blir det nog en resa i sommar..........och även din butik ska besökas!

Kramkram Anneli

by.hårenberg sa...

en riktig mysblogg du har :)
vore kul att få se dig hos oss i vår lada en gång :) mamma var i din lilla mysbutik för någon vecka sedan.. längtar tills jag kan besöka den och dig :)
varma hälsningar
lovisa. la petite perle

Sommerhusstil sa...

hvor ser det bare hyggeligt ud :O) Klem Betina

Mamma C sa...

Så kul, det ser jättefint ut. Kanske får ta sig till Småland i sommar. Här är det snökaos idag.
Kram Mamma C

EnSpruckenRosaTekopp sa...

Hej! Visst är det fint i Malins butik.. Alldeles ljuvligt vackra saker är där oxå, var där vid öppningen i Lördags :) Är så glad att jag bor nära butik Norregård. Där blir måååånga besök vill jag lova ;) kram kram

Norregård sa...

Hej Vännen!
Tack för jättefin reklam:))
Det är så kul att äntligen vara igång!!!

Ha det bäst:)
Kram Malin

Unknown sa...

Roligt de måste ha varit och är och ha en vän under resans gång!
Båda era butiker ser fantastiska ut och jag hoppas verkligen att jag ska få möjlighet att komma till Er båda!
Kram på dej

Bokcaféet i byn sa...

God morgon Ulrika!
Vilket ställe- så vackert!
Ni får ordna en rundturresa i sommar mellan era gårdsbutiker!
Härligt med kreativa tjejer!
Önskar dig en fin dag!
Stor kram Anna