onsdag 20 oktober 2010

Rojalist

Goddag prins Daniel......


Nästan så nära att jag kan ta i hand. Njaa, rojalist eller inte! Men det är ju inte var dag man får både det svenska och danska kungahuset på besök i vår lilla by. Faktiskt lite skoj tycker jag.


200 år sedan Bernadotte-släkten tog över tronen i Sverige. Och det skulle firas här i byn, och i den byggnad där Jean Baptise Bernadotte svor eden. (jag är påläst.....;o)


Lilla Alma var mer intresserad av trumspelet. Och jag är bara glad över att inte vara en av dem kungliga som jämt ska utsättas för sådant här 'stohej'.

Ja, ett lite annorlunda inlägg idag. Men imorgon återgår vi till inredning igen. Det passar mig bättre.

                                  En kram i höstmörkret

2 kommentarer:

Tulipa sa...

Hej!
Men det var ett kul inlägg!

Du var riktigt nära för plåtningen juh*!

Gillar din basker också!

Kram Mariette

Cajsas Faster sa...

Du platsar ju med de kungliga i din fina höststass.
Roligt att se de på så nära håll.
Ha det bra ! Kram Marie