torsdag 24 januari 2013

Välkommen en trappa ner



Att det skulle behöva ta tre år 
innan den kermitgröna källaren förvandlades till 
en ljus våning med antikvita väggar och med vackra saker att vila ögonen på?!


En trappa ner finns nu en hall (utan möbler o bråte), mitt nya varulager, skafferi, tvättstuga, min ateljé och snickarrum. Endast en vägg ligger under jord, så resten är som en våning för sig med utgång till trädgården.



Helt färdig är jag förstås inte, trappan ska slipas och målas och tvättstugan ska genomgå en renovering den med. Men det kommer ju snart en ny vecka.... ;o)
Igår hade jag paus från källararbetet, men inte för att softa....det fanns ett annat rum jag gärna ville måla. Men det avslöjar jag nästa vecka. Jag vet ju att min käre make läser bloggen och då blir det ingen överraskning när han kommer hem på fredag :))))


Bästa torsdagen till Er!

Ulrika

21 kommentarer:

Cajsas Faster sa...

Oj, det blir spännande för honom;)

Du har jobbat på bra iallafall. Själv jobbar jag för mkt på jobbet när mina kollegor är sjuka, så hemma hinner/orkar jag inte nåt just nu.

Kram

Tant Gröns Lilla Bod sa...

Så snyggt! Nästa projekt blir säkert minst lika fantastiskt :). Lycka till och ha en härlig dag!
Kram/Maria

Unknown sa...

Så mycket vackra ting, älskar skrinen =))

Kram Catta

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Hehe, såna överraskningar brukar dom gilla... Men så fint du gjort, och perfekt och ha lagret så nära butiken. Du har jobbat på bra.
Kramar
AnnaMaria

Vita små hjärtan sa...

Så toppensnyggt Vännen! Det har du lyckats bra med!
Ha en fin Torsdag!
Kram Agnetha

Chokladvillan 1910 sa...

Va fint ! Det är som hos mig på undre våningen. Det är bra med utrymme !
Fina saker har du också ;)
Må så gott !
Ktram Anki

Tinas bo sa...

Ser så ljust och fräscht ut!!
Vad flitig du är :)

Kul med en överraskning... :)

Kraaam Tina

bakom berget sa...

Vilken energi du har! Men fint som snus blir det du! Din man kommer att bli glatt överraskad av ditt jobb. Undrar just vad det är du ska hitta på mer?
Ha det gott och lycka till med resten!

Kram Åsa.

Blan betong och gammeldags pioner sa...

ååå vad härligt med projekt!!! Det blir ju såååå snyggt!!!!!! Ha lite småprojekt själv just nu....visst är det spännnande????? Ha en fin fortsatt vecka kram från Maja

Lallbacken sa...

Hej Ulrika. Du har tur du, som har en sådan källare!!! Lycka!!! Och snyggt blev det också, naturligtvis ;))
/mia

josse sa...

Wow! Vilken förändring!
Sååå ljust och fint det blev nu!

He he... Hoppas inte T blir allt för chockad när han kommer hem... ;o)

Stoooor kram!

Angelica Little Corner of Crafts sa...

Vad härligt! Det ser ut att ha blivit jättefint!!! Kram!

Mamma C sa...

Du jobbar på bra, och fint blir det som bara den.
Kram Mamma C

Hanna sa...

Ha en fin kväll!
Kram
Hanna

Vi i Villa Ville kulla sa...

Åååååå va duktig du är!!! Vilken överraskning det blir för mannen din !!! Alltid lika roligt att göra om!!!
Ha en fin helg fina Ulrika :):)
Kram Lotta

Sofia sa...

Blev ju kanon!!! Duktig du är... =)
Gillar den lilla hyllan på elementet... Ja, varför inte!!
Kram kram, ha det gott i
helgen!
Sofia

Johanna sa...

Åh, jag tror att jag vet vilket rum du också har målat i:) Du nämnde något om det då jag fick äran att kika in där om jag inte minns helt fel:) Hihi, hoppas mannen din blir glad!

Ha en fin fredag vännen!

Kram Johanna

Johanna sa...

Åh, jag tror att jag vet vilket rum du också har målat i:) Du nämnde något om det då jag fick äran att kika in där om jag inte minns helt fel:) Hihi, hoppas mannen din blir glad!

Ha en fin fredag vännen!

Kram Johanna

Livsnjutaren sa...

Så duktig du är! SÅ fint! Att allt varit kermitgrönt en gång...? wow! Ha en riktigt fin fredagskväll. Kram

Bokcaféet i byn sa...

Hej Ulrika!
En helghälsning från Skåne!
Så fint du gör! Otroligt! Härligt att omvandla och ta tillvara ytor som finns!
Här har det varit en intensiv vecka med vab, sedan förkylning själv, samtidigt jobb och en nätverskträff i Alvesta. Nu soffan! Imorgon ska lilleman på kalas till en dagiskompis. Hans första! Han är laddad, men så är det också favoritkompisen!!
Mannen har konsert i Malmö på söndag kväll så han ska repa en hel del. Svärföräldrar på besök också. En massa kul men förhoppningsvis tid för återhämtning också. Köpt två nya pockets idag i Trelleborg. Vilken stor bokhandel där finns!
Hoppas ni får en skön helg och härligt att få hem din T till helgen!
Önskar dig och familjen en riktigt mysig helg!
Stor kram Anna

Njut Av Livets Goda Ting sa...

Hej min fina vän :)
Va fint! Så kan jag ju tala om att det inte ser ut i min källare, inte ens i närheten :)
Den är lite ros och lite grön... blå på en vägg... det låter väl fint va?
Hoppas du har en mysig lördag.
Stor kram
Jessica