söndag 2 oktober 2011

Rustikt i köket

                    

                               Svejsan bloggisar


Kan man få för många trälådor? Absolut inte om ni frågar mig....men om ni frågar min man, svarar han jaaa!! Han höjde en aning på ögonbrynen när jag kom hem med ytterliggare två i helgen efter att ha varit på en ny lokal loppmarknad. Men de är ju hur bra som helst till alla möjliga prylar. Som här i köket t. ex. där jag har en på bakbordet.



Trälådor känns rustikt och levande. Och så är de ju alldeles fantastiskt fina tycker jag! De jag köpte i helgen (ej på bild) hamnar på dotterns rum med barnböcker i :o)


Hoppas att ni har haft en solig o varm helg! Gårdagen bjöd på sommarvärme, loppis, en glass i hamnen och oktobers första grillkväll! Tänk att vi fick uppleva lite sommar mitt i hösten :o)

                       Kramisar

                                       Ulrika

26 kommentarer:

Mjuka sa...

hej vännen!
Nej, man kan inte få för många trälådor:-)
Har inte vatt på loppis på länge, men det drar i den nerven just nu.
Må så gott!
Kram Malin

emmashem sa...

Man kan absolut inte ha för många lådor:)
Ha det bra!
Kram Emma

josse sa...

Visst e de fina!
Dessvärre sällsynt med fina trälådor på svenska loppisar tycker jag...
Eller så e de himla dyra :(

En alldeles underbar start på oktober!

Kram på dig vännen

LOTTAS HOME sa...

Hej!
Håller med, trälådor kan man ha till såå mycket.
Snyggt i ditt kök.
Hoppas du har en mysig söndag!
Kram Lotta

♥ Villa Tretton ♥ sa...

Ja visst är det häärligt med denna sommarvärmen så här års..underbart:)

Lådor är ju så fint..håller med dig där..;)

Kram Susanne

Helena sa...

Bra o ha grej är ju lådor.
Alltid har man nått att stoppa om inte annat så hittar man väl på nått ;-)
De bidrar ju oxå till känslan i rummet.
Kram från mig!

HOUSE of MANDY sa...

Hej! Jättemysig blogg du har.

Jag håller helt med, jah gillar också trälådor. Är snyggt och praktiskt.

Kram Amanda

Norregård sa...

Inte kan man få för många väl:)))
Superfint till alla dina pinaler!!

kram Malin

Edtiaflicka sa...

Supersnyggt tycker jag!!

Och vad fint ni har det i matrummet, det lila gjorde susen!

Kram Ida

Mamma C sa...

Hur fin som helst din trälåda. Dom kan man väl inte få för många av.
Kram Mamma C

EvaB sa...

Svejsan på dig med!

Du är för härlig med dina loppisrundor!

rosenälvorna sa...

Hej, det finns mycket man inte kan ha för mycket av;) trälådor, skor och så väskor. Du vann en liten Rosenspets, GRATTIS! Toppenkul. Hör av dig till mig på rosenalvan@tele2.se och berätta vilken väska du vill ha och till vilken adress vi ska skicka den.
Ha en trevlig vecka! Kram Christina & Monika

LantlivsAnette sa...

Åhh vad fint..man kan inte få för många trälådor..och man kan inte få för mycket porslin heller..fniss..kika in hos mig så får du se vad jag menar..
Kraaam Anette

(eddas) sa...

Helt enig med deg,kan ikke få for mange trelådar:)
Jeg er på jakt etter en slik du viser i dag...
Ha en fortreffelig høstdag
klemklem

Vintage House sa...

Hej
Håller hlet med dig gamla trälådor är favoriter här med. Mycket användbara:)
tack söta du för dina ord blir så glad.....
kram
sandra

Tinas bo sa...

Härlig lådda!
och vad mycket fint du har i den!

ha en fin vecka
Kramis Tina

Sa jag inte att drömjobbet kommer! :))

ETT RÖTT MONOGRAM sa...

Instämmer, trälådor gillar jag jättemycket också. Och dom är ju inte bara fina utan användbara också. Så fint du samlat saker i den kökslådan, superfint!
Kramar
AnnaMaria

Lisas torp sa...

Jag säjer helt klart också JA till trälådor - särskilt de med text på! Så användbara - precis som du ju visar här! Oj, så snyggt det blir! Vilken lycka att du hittade på loppis!

Kram
Lisa

Marie sa...

Man kan absolut inte få för många trälådor!!!!

Vilket fantastiskt väder det var i Danmark i lördags, var ju rena rama sommaren. För visst hade du rätt i om vart jag skulle, hittade en hel del saker på BC.

Trevlig kväll Ulrika!
Kram Marie

Vi i Villa Ville kulla sa...

ÄLSKAR lådor i alla former!!!!
Ha en fortsatt mysig kväll!!!

Kram Kram Lotta

Hildas hem - Sofia sa...

Haha, jag känner igen mig. Man kan INTE få för många trälådor, om du frågar mig. Frågar du däremot min man så har han nog också en annan åsikt :)

Snygg låda! :)

Jag önskar dig en fin dag!
Kram Sofia

Skogslyckan sa...

För många...nej det tror jag inte...ler. Njut dagen!
Kram Pia

Vita små hjärtan sa...

Jag älskar gamla trälådor!!!! Kan ha måååånga.....
Visst är det härligt väder trots att det är oktober! Fast idag blåser det i Närke!
Kram Agnetha

bakom berget sa...

Nej inte alls! Alltså...man kan inte ha för många av dom. Du är ju dessutom fenomenal på att hitta bra ställen att placera dom på. Snyggt att ha en med bakprylar i så där.
Hoppas din tisdag blir en fin dag! Kram Åsa.

Linda sa...

Håller fullständigt med! Älskar trälådor, helst gamla och slitna. Har dom placerade lite varstans i hemmet!
Sen gillar jag din blogg också jättemycket! Lägger till den på min länklista!

Ha en skön kväll!

Linda

Anonym sa...

Aldrig trälådor är en del av livet:-)

Äntligen har jag fått rätt på blogger och kan kommentera igen jippi!

Kram Elna